School voor Speciaal Basisonderwijs De Wenteltrap

Sint Petersburglaan 25 3404 CV IJsselstein

  • Ons schoolplein biedt volop ruimte en mogelijkheden voor gevarieerde spel-activiteiten.
  • Regelmatig vieren wij met elkaar bijzondere momenten. Muziek en bewegen gaan daarbij hand in hand.
  • Onze kinderen kunnen zich buiten de 'schoolse lessen' ook goed ontwikkelen op andere gebieden.
  • De kinderen krijgen les van bekwame leerkrachten. Voor bepaalde ontwikkelingsgebieden hebben wij extra vakleerkrachten (muziek en gym).
  • Regelmatig werken de kinderen op onze schoolcomputers.

Het team

Toelichting van de school

De directie van SBO De Wenteltrap bestaat uit een directeur die samen met het managementteam (MT) dagelijks leiding geeft aan de school. 

De groepsleerkrachten worden ondersteund door een groot aantal specialisten, zoals interne begeleiders, een orthopedagoog, logopedist, een remedial teacher, motorisch therapeut en kindercoach. In alle groepen wordt gebruik gemaakt van de inzet van onze onderwijsassistenten/leraar ondersteuner. Op die manier kan extra instructie en begeleiding gegeven worden aan de kinderen. 

De leerlingenondersteuning wordt gecoördineerd door de intern begeleiders en de orthopedagoog. Samen vormen zij het zorgteam. In het zorgteam worden alle zaken besproken die met leerlingenondersteuning en de ontwikkelingen daarvan te maken hebben. 

Daarnaast hebben wij op onze school een leerkracht voor handvaardigheid en een vakleerkracht gymnastiek.

Samen met de administratief medewerker en de conciërge vormen alle genoemde mensen een hecht team dat er voor zorgt dat u en uw kind zich op onze school thuis voelen. 

Vakleerkrachten op deze school

Directie van de school

Medewerkers op deze school (instellingsniveau)

Hoe is de verdeling mannen en vrouwen?

Bron

Wat is de leeftijd van de teamleden?

Bron

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bron

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Toelichting van de school

Als SBO-school hebben wij alle denkbare ondersteunende expertise in huis. Deze zetten wij zowel in voor onze 'eigen' kinderen als voor het ondersteunen van andere (basis)scholen.

Klasindeling

  • Leerstofjaarklassen
  • Combinatiegroepen
  • Groepsdoorbrekende niveaugroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 3 t/m 8

Bron

Extra ondersteuning van de leerlingen

Toelichting van de school

Kinderen bij wie het aanleren van de schoolse vaardigheden en/of de ontwikkeling van de persoonlijkheid niet als vanzelfsprekend verloopt binnen het basisonderwijs.     

Mogelijke oorzaken kunnen zijn: 
- beperkte cognitieve mogelijkheden (ondergrens is  een IQ van 55);  
of een complexe problematiek zoals:  
- een algehele ontwikkelingsachterstand 
- een specifieke leerstoornis (bijv.ernstige dyslexie) 
- problemen in het autistisch spectrum,  
- gedragsproblemen 
- problemen op het gebied van spraak/taal
- epilepsie en/of een (andere) lichamelijke beperking 
- ondanks een gemiddelde en/of bovengemiddelde intelligentie niet tot leren komend  
- sociaal-emotionele problemen en/of een problematische thuissituatie ·
- een specifieke gedragsstoornis.    

Welke specialisten ondersteunen op deze school?

Terug naar boven