Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Het onderwijs kan op verschillende manieren georganiseerd worden. De school kiest zelf hoe leerlingen worden gegroepeerd en wat de invulling is van de beschikbare onderwijstijd. Soms zijn er op de school extra middelen die helpen bij het organiseren van het onderwijs.
Het rooster zoals hier is aangegeven voor de groepen 1 en 2 is een richtlijn.
Daar waar nodig worden vakken geïntegreerd aangeboden.
Dit geldt met name bij Spelen en Werken. Hier worden de diverse taal- en rekenopdrachten vanuit het thema van de methode Kleuterplein aangeboden in diverse werk- en verwerkingsvormen. Dit kan zowel in het platte vlak als ook driedimensionaal zijn.
De onderwijstijd zoals hierboven beschreven staat is bij benadering.
Wanneer een activiteit meer tijd vraagt, zal deze tijd ook gegeven worden.
Op De Brug werken we met professionele leerkrachten.
Zij zijn integraal verantwoordelijk voor het werken met de kinderen.
De leerkrachten werken met elkaar aan de verbeteringen in het onderwijs.
Door binnen het team elke week met elkaar te overleggen over vakinhoudelijke zaken stemmen we ons onderwijs zo nauw mogelijk af op de behoeften van de kinderen.
We maken gebruik van expertise van buitenaf. De experts begeleiden ons bij het op een juiste manier neerzetten van het onderwijs.