Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare scholen: <b>alle basisscholen</b><br /> <a href="https://achtergrondinformatie.vensters.nl/p/VenstersPO/6192449487635156" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Verdeling naar leerjaar en leeftijd toont hoe de leerlingen op deze school zijn verdeeld naar leerjaar en naar leeftijd. Ook wordt de verdeling van de leerlingen vergeleken met de verdeling van de leerlingen op een vergelijkbare school.
Bij schooltijden en opvang wordt getoond hoe de school de schooldag inricht. Zichtbaar is welk rooster de school hanteert en welke vrije dagen en vakanties er zijn. Daarnaast is te zien of er voor- of naschoolse opvang is georganiseerd en zo ja, hoe en waar dat geregeld is.
De anti-pestcoördinator
Voor pestproblemen hebben we een speciale anti-pestcoördinator. Dit is Nathalie Tiehuis. Samen met Simba, haar hond, zijn zij het Anti-pestteam. Anonieme klachten kunnen niet worden behandeld.
De contactpersoon
De contactpersoon is een personeelslid van de school dat speciaal is opgeleid om te helpen bij problemen van zowel kinderen als ouders/verzorgers of leerkrachten. De contactpersoon heeft de volgende taken:
• het aanhoren van problemen en advies geven zonder partij te kiezen;
• doorverwijzen naar het bestuur als een probleem op school niet opgelost kan worden met de leerkracht en/of de directie;
• op een vertrouwelijke manier richting geven aan het oplossen van problemen en je de weg wijzen in het proces;
Ook leerlingen kunnen met hun probleem naar de contactpersoon gaan. De contactpersoon helpt de leerling bij het oplossen van het probleem. Een leerling kan naar de contactpersoon gaan als hij een probleem heeft met de leerkracht, met de ouders of met andere kinderen.De contactpersoon luistert in eerste instantie vooral naar het kind. Uiteraard is dit gesprek vertrouwelijk. Vervolgens wordt samen met de leerling gezocht naar een passende oplossing. Soms is het nodig om contact op te nemen met de ouders. Dit wordt vooraf besproken met het kind.
De contactpersoon op de Trekvogel is Susanne van Arnhem. Zij is op maandag en donderdag aanwezig. Het is ook mogelijk om haar te mailen op [email protected].
Vertrouwenspersoon
De externe vertrouwenspersoon is onafhankelijk van de school en Stichting Robijn. Deze vertrouwenspersoon is door het bestuur van Robijn benoemd. Als er een probleem is dat op school en binnen het bestuur niet kan worden opgelost, dan kun je met jouw klacht naar de vertrouwenspersoon. De vertrouwenspersoon begeleidt jou bij een verder procedure. Zij bemiddelt, adviseert, steunt, onderzoekt en verwijst. Als de klager besluit een officiële klacht in te dienen, helpt de vertrouwenspersoon daarbij als dat nodig is. De vertrouwenspersoon is onafhankelijk en garandeert absolute vertrouwelijkheid.
Als je een misstand vermoedt op onze school of binnen Stichting Robijn, dan kun je dat melden bij het bestuur van Stichting Robijn, de Raad van Toezicht (als de misstand het bestuur betreft) of de vertrouwenspersoon integriteit. Het gaat hierbij om een op redelijke gronden vermoeden van een misstand bij Robijn, waarbij een maatschappelijk belang in het geding is. Op de website van Stichting Robijn staat de volledige tekst van de klokkenluidersregeling.
Onze externe vertrouwenspersoon en vertrouwenspersoon integriteit is:
Mevrouw Bernadette Hes-Boots
telefoon: 06-25538458
e-mail: [email protected]
website: www.in-b-tweenadvies.nl