Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Het onderwijs kan op verschillende manieren georganiseerd worden. De school kiest zelf hoe leerlingen worden gegroepeerd en wat de invulling is van de beschikbare onderwijstijd. Soms zijn er op de school extra middelen die helpen bij het organiseren van het onderwijs.
De kinderen spelen twee keer per dag 30 minuten buiten. 's Morgens wordt er een tien-uurtje genuttigd (kwartier) en tussen de middag geluncht (ongeveer 30 minuten). Tijdens deze momenten wordt er wel geïnstrueerd/lesgegeven.
Indien het weer het toelaat, wordt er nog extra buiten gespeeld. Dit geldt dan als gymtijd.
De kinderen spelen twee keer per dag 25 minuten buiten.
's Morgens wordt er een tien-uurtje genuttigd (kwartier) en tussen de middag geluncht (ongeveer 20 minuten). Tijdens deze momenten wordt er wel geïnstrueerd/lesgegeven.
De directeur draagt de eindverantwoordelijkheid voor de school. Samen met de bouwcoördinatoren volgt en bespreekt zij de ontwikkelingen van de school. De directeur is verantwoordelijk voor de dagelijkse leiding van de school. De bouwcoördinatoren zorgen voor de aansturing van de verschillende bouwgroepen (groep 1 en 2, groep 3, 4 en 5 en groep 6 t/m 8). Zij zorgen voor onderlinge afstemming op zowel inhoudelijk als organisatorisch gebied. De leerkrachten delen hun klassen in en geven gelaagde instructie op drie niveaus: er is een groep die maar zeer weinig instructie nodig heeft, een middengroep en een groep die meer uitleg vereist. Onze Intern Begeleiders begeleiden onze leerkrachten in hun aanpak. Tevens is er ondersteuning door een leerkrachtondersteuner, onderwijsassistenten, flexleerkrachten en is er een plusklas (om de week een ochtend voor kinderen die meer uitdaging nodig hebben). In ons team hebben we een aantal specialisten die leerkrachten kunnen bijstaan op het gebied van taal, lezen, rekenen, gedrag en leren leren.
Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning
Naast het continueren van ons goede aanbod, zetten we de komende jaren in op die werkwijze die impact heeft op het leren van kinderen. Dat betekent dat leerlingen inzicht in de leerlijn krijgen, leren hoe ze feedback kunnen geven en ontvangen en werken we aan de leerhouding van leerlingen en maken de leerlingen kennis met leerstrategieën
Het is mogelijk dat de school extra aanbod organiseert voor het jonge kind. Die extra aandacht is bijvoorbeeld beschikbaar in samenwerking met de peuterspeelzaal, het kinderdagverblijf of in de groepen 1 en 2 van de basisschool. Het doel is om te zorgen voor een goede start op de basisschool.