Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbaar leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://achtergrondinformatie.vensters.nl/p/VenstersPO/6192449487635168" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Het onderwijs kan op verschillende manieren georganiseerd worden. De school kiest zelf hoe leerlingen worden gegroepeerd en wat de invulling is van de beschikbare onderwijstijd. Soms zijn er op de school extra middelen die helpen bij het organiseren van het onderwijs.
We vinden het belangrijk dat de leerlingen in de groepen 1 en 2 spelend leren. Onze visie is dat onze leerlingen leren door spel.
Onze school voldoet aan de wettelijke eisen wat betreft het leerstof aanbod. We dragen er zorg voor dat er voldoende onderwijstijd besteed wordt aan de kernvakken; taal, (begrijpend) lezen en rekenen.
Sinds het schooljaar 2018-2019 maken we gebruik van een vakleerkracht gym en een vakleerkracht muziek/drama. Alle groepen krijgen één keer in de week les van de vakleerkracht gym en één keer in de twee weken les van de vakleerkracht drama/muziek.
Sinds 2014 is de wet passend onderwijs van kracht. Onze school heeft onder meer geïnvesteerd in kennis op diverse specialiteiten zodat wij zoveel mogelijk kinderen thuis nabij onderwijs kunnen geven. Zie verder het SOP (schoolondersteuningsprofiel)Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning
Zie schoolplan
Het is mogelijk dat de school extra aanbod organiseert voor het jonge kind. Die extra aandacht is bijvoorbeeld beschikbaar in samenwerking met de peuterspeelzaal, het kinderdagverblijf of in de groepen 1 en 2 van de basisschool. Het doel is om te zorgen voor een goede start op de basisschool.