Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare scholen: <b>alle basisscholen</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/00b49709-bc09-4503-9945-fe4292ce5dd7" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Verdeling naar leerjaar en leeftijd toont hoe de leerlingen op deze school zijn verdeeld naar leerjaar en naar leeftijd. Ook wordt de verdeling van de leerlingen vergeleken met de verdeling van de leerlingen op een vergelijkbare school.
Wij werken samen met Partou voor voor- en naschoolse opvang, hiervoor is het nodig dat ouders zelf een contract afsluiten met Partou.
Klachtenregeling OPO IJmond
“Waar wordt gewerkt, worden fouten gemaakt”, luidt een bekend gezegde.Dat kan dus ook ons gebeuren.We doen ons uiterste best om dit te voorkomen. Desondanks kan het zijn dat u een klacht of probleem hebt. Vaak is een gesprek met de leerkracht of directie van de school voldoende en is er een passende oplossing.Voor een probleem dat niet kan worden opgelost op school kent Stichting OPO IJmond een klachtenregeling.
Via de contactpersoon van de school wordt u in contact gebracht met de vertrouwenspersoon, die u verder helpt. De belangrijkste taak van de vertrouwenspersoon is na te gaan of door bemiddeling een oplossing in een (beginnend) conflict bereikt kan worden. Is de inschatting van de vertrouwenspersoon dat dit niet mogelijk is, dan verwijst hij/zij de klager naar de mogelijkheden die er zijn om een formele klacht in te dienen.
De vertrouwenspersonen van OPO IJmond zijn:
Paul Platt: paulplatthaarlem@gmail.com, tel: 06-338 338 33
Winnie Korremans: w.j.korremans@planet.nl, tel: 06-242 923 10
Voor de behandeling van klachten is Stichting OPO IJmond aangesloten bij een onafhankelijke klachtencommissie:
Onderwijsgeschillen
Postbus 85191
3508 AD Utrecht
Telefoon: 030 – 280 95 90
Bij het indienen van een klacht dient u rekening te houden met een aantal zaken. Hiervoor verwijzen wij u naar onze klachtenregeling voor verdere informatie. Klachtenregeling OPO IJmondBedrijfshulpverlening
Op De Pleiaden zijn er diverse BHV-ers werkzaam. Zij stellen onder andere het ontruimingsplan op, zorgen dat er voldoende EHBO en brandblusmiddelen aanwezig zijn en zorgen voor een jaarlijkse ontruimingsoefening. De bedrijfshulpverleners in onze school zijn gecertificeerd en worden jaarlijks bijgeschoold. Zij zijn niet opgeleid om medische handelingen uit te voeren.
Medisch handelen?
Het kan voorkomen dat uw kind extra medisch zorg nodig heeft.? Als uw kind ziek wordt op school, is het uitgangspunt dat uw kind naar huis gaat. Dat gebeurt uiteraard altijd na overleg met ouders. Ook wanneer het toedienen van medicijnen daaraan voorafgaand nodig is, zal dat in overleg met ouders (of bij afwezigheid van de ouders in overleg met de huisarts) gebeuren. Als uw kind regelmatig, bijvoorbeeld dagelijks, medicijnen nodig heeft, meldt u dit bij de schoolleider, zodat deze een plan van aanpak kan opstellen. Onze medewerkers mogen medicijnen uitwendig en oraal toedienen. Ouders blijven verantwoordelijk voor de aanwezigheid en opgave van dosering van de medicijnen. U legt dat samen vast, zodat er geen misverstanden kunnen ontstaan.? Als uw kind andere medische zorg nodig heeft, zoals injecties of bloedafname, dan kunnen en mogen wij deze zorg niet bieden. Uiteraard verlenen wij wel onze medewerking als u dat zelf, of door u aangewezen anderen, tijdens schooltijden bij ons op school komt doen.