Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Het onderwijs kan op verschillende manieren georganiseerd worden. De school kiest zelf hoe leerlingen worden gegroepeerd en wat de invulling is van de beschikbare onderwijstijd. Soms zijn er op de school extra middelen die helpen bij het organiseren van het onderwijs.
In de eerste twee leerjaren worden alle ontwikkelingsgebieden aangeboden in een betekenisvolle context waarbij spel leidend is.
De ontwikkelingen van de kinderen worden gevolgd middels het Ontwikkelingsvolgmodel (OVM) van Edumaps.
Ons onderwijs geven we invulling middels lineair (technisch lezen, spelling en rekenen) leren, concentrisch (mondelinge taal/ woordenschat/ taalbeschouwing/ (begrijpend) lezen/ schrijven en wereldorientatie en kunst en cultuur) en persoonlijk leren (vaardigheden als: reflecteren/ samenwerken/ verbanden leggen/ kritische nieuwsgierigheid, ontwikkelen (als in groei)/ ontwerpen en doorzetten).
Lineair leren vindt plaats middels instructies en zelfstandig werken op grootste deel van de ochtend. Het concentrisch leren vindt plaats op de rest van de dag met grote thema's in een betekenisvolle praktijk. Persoonlijk leren is door de dag verweven.
Daarnaast wordt er wekelijks muziek gegeven (door Cup a Music), is er wekelijks bewegingsonderwijs. En is er aandacht voor vakken als Engels etc.
Wij bieden onderwijs aan alle kinderen van Hummelo en omgeving. Wij werken handelingsgericht en maken het onderwijs passend op basis van de onderwijsbehoefte van (alle) kinderen. Dit doen we ten alle tijden samen met ouders en daar waar nodig in gezamenlijkheid met externe (keten)partners.Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning
We werken in ons team als professionals intensief samen om steeds inclusiever te kunnen werken.
Dat doen we door:
- het (voortdurend) voeren van de professionele dialoog
- ons zowel individueel als op teamniveau te professionaliseren
- door te werken met 'interne specialisten'
- door samen te werken met externe partner/ spcialisten
- door het loslaten/ doorbreken van het leerstofjaarklassensysteem kinderen zo te volgen op de (eigen) leerlijn (zone van naaste ontwikkeling)
- door expliciet aandacht te hebben voor brede persoonlijke ontwikkeling van kinderen (T4L, OGO)