Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Het onderwijs kan op verschillende manieren georganiseerd worden. De school kiest zelf hoe leerlingen worden gegroepeerd en wat de invulling is van de beschikbare onderwijstijd. Soms zijn er op de school extra middelen die helpen bij het organiseren van het onderwijs.
De groepen 1-2 werken met de methode Kleuterplein. Aan de hand van thema's worden de onderwijsdoelen voor een periode bepaalt. De activiteiten om die doelen te bereiken worden voor beide kleutergroepen in overleg vastgelegd. Dit kunnen voorbereidende reken- en taalopdrachten zijn, maar ook puzzels/materialen en expressieopdrachten. Het niveau verschilt tussen de groepen 1 en 2. Indien wenselijk vindt een individuele aanpassing plaats.
De vorderingen van de kinderen leggen de leerkrachten vast in ons registratiesysteem ParnasSys. Hiervoor maken zij gebruik van de module Ontwikkelingslijnen. En die resultaten komen weer terug in het rapport en worden met de ouders besproken tijdens de 10 minuten gesprekken.
Op OBS De Bijenkorf is iedereen welkom. We bieden onderwijs aan kinderen in de basisschoolleeftijd.
We denken in mogelijkheden en bieden onderwijs en begeleiding op maat. Wij zorgen er samen voor dat onze leerlingen de onderwijsondersteuning krijgen die zij nodig hebben om zich zo goed mogelijk te kunnen ontwikkelen en daarbij de doelen van het basisonderwijs behalen. Dit doen we in samenspraak met de ouders en de leerlingen zelf. Sommige leerlingen hebben specialistische ondersteuning nodig vanuit specifieke onderwijsbehoeften. We werken op school met verschillende zorgniveaus.