Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het speciaal basisonderwijs met een vergelijkbaar leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Het onderwijs kan op verschillende manieren georganiseerd worden. De school kiest zelf hoe leerlingen worden gegroepeerd en wat de invulling is van de beschikbare onderwijstijd. Soms zijn er op de school extra middelen die helpen bij het organiseren van het onderwijs.
Het jonge kind SBO ( 4 t/m 6 jaar ) krijgt aanbod via de leerlijnen van jonge kind van SLO 2-7 jaar .
Vanuit hier bepalen we de leerdoelen met betrekking tot rekenen, taal, motoriek en sociale emotionele ontwikkeling.
Leertijd:
De leertijd zit in allerlei werkvormen door de dag heen: gestuurd aanbod tijdens werken met de juf , in de kring of tijdens werken in de hoeken. Iedere dag is er 2x een grote kring van 15 minuten. Er zijn 2 kleine kringen van 15 minuten en kinderen werken individueel aan het werk uit hun laadjes. Dit duurt ongeveer 30 minuten. Iedere dag vinden er dus diverse doelgerichte activiteiten plaats, waarbij de kinderen in wisselende samenstellingen werken.
De Twister is een organisatie bestaande uit twee scholen: een reguliere basisschool en een school voor speciaal basisonderwijs.Daarnaast hebben we een verbrede instroom voor enkele leerlingen met een SBO-TLV met een verlaagd IQ. Naast een organisatie is de Twister ook een gebouw waarin het Huis van de Wijk (de huiskamer en de stilteruimte) is gehuisvest. Alle informatie over activiteiten van en in de Norbertuswijk vindt u op de site www.norbertuswijk.nlElk kind heeft recht op goed en passend onderwijs ongeacht afkomst, cultuur, geloof of levensovertuiging. Op onze school staat de ontmoeting tussen kinderen en volwassenen centraal. Met respect en waardering voor ieders verschillen. Kinderen voelen zich thuis in een sfeer van geaccepteerd worden zoals ze zijn. Onze school is een leefgemeenschap, waar kinderen niet alleen veel leren, maar ook hun persoonlijkheid ontwikkelen, zelfvertrouwen opbouwen, zelfkennis verwerven, keuzes leren maken en verantwoordelijkheid leren nemen. Samen-leren, samen-werken en samen-spelen in een sfeer van veiligheid en geborgenheid.Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning
Onze school investeert in het steeds verder vorm geven van inclusief onderwijs.
Het is mogelijk dat de school extra aanbod organiseert voor het jonge kind. Die extra aandacht is bijvoorbeeld beschikbaar in samenwerking met de peuterspeelzaal, het kinderdagverblijf of in de groepen 1 en 2 van de basisschool. Het doel is om te zorgen voor een goede start op de basisschool.