Jacobusschool

Hesselingstraat 5 3192 BC Hoogvliet Rotterdam

  • In de kookstudio kunnen ouders dagelijks een kopje koffie drinken. Leerlingen hebben hier de kooklessen.
  • Schoolfoto van Jacobusschool
  • In ons bij-kom bos kunnen de leerlingen voor een bepaalde tijd bijkomen om vervolgens het lesaanbod weer te volgen.
  • In de groenlessen maken de leerlingen kennis met de natuur. Door zaadjes te poten in onze moestuin en later het oogsten van de groente.
  • Op het schoolplein zijn onze leerlingen aan het bewegend en spelend leren.

Het team

Toelichting van de school

Vanuit onze visie besteden wij aandacht aan de brede ontwikkeling van onze leerlingen. Hiervoor werken wij samen met Vakmanstad.

De vakdocenten geven het DOEN-DENK programma.

Een gezonde leefstijl en een duurzame wereld vergroot de kansen van ieder kind. Bij Vakmanstad krijgen leerlingen daarom iedere week filosofie, techniek, judo, tuinles en koken waarin ze leren goed te zorgen voor zichzelf, de ander en de wereld. Tijdens de lessen werken wij met drie overkoepelende doelen: mediawijsheid, ecowijsheid en sociaal-emotionele ontwikkeling.

Vakleerkrachten op deze school

Directie van de school

Medewerkers op deze school (instellingsniveau)

Hoe is de verdeling mannen en vrouwen?

Bron

Wat is de leeftijd van de teamleden?

Bron

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bron

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Het onderwijs kan op verschillende manieren georganiseerd worden. De school kiest zelf hoe leerlingen worden gegroepeerd en wat de invulling is van de beschikbare onderwijstijd. Soms zijn er op de school extra middelen die helpen bij het organiseren van het onderwijs.

Klasindeling

  • Bouwgroepen/Stamgroepen/Heterogene groepen
  • Groepsdoorbrekende niveaugroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 3 t/m 8

Bron

Extra ondersteuning van de leerlingen

Toelichting van de school

Op onze kleine school zien wij op dit moment mogelijkheden voor kinderen uit de directe omgeving met hun sociale en cognitieve problematiek. Kinderen met een spraaktaalachterstand (REC 2) en kinderen waarbij moeders in de hulpverlening van ASVZ zitten, kunnen wij een plek bieden. Aan kinderen die, door hun gedrag, zichzelf en anderen in gevaar brengen, kunnen wij geen passende onderwijsplek bieden. Kinderen die niet zindelijk zijn en zeer intensieve geestelijke en/of lichamelijke verzorging nodig hebben, kunnen wij ook geen passende onderwijsplek bieden.

Welke specialisten ondersteunen op deze school?

Terug naar boven