Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
De kracht van excellent onderwijs ligt in de klas bij de leerkracht! De Regenboog heeft experts die met andere teamleden samenwerken in leerteams. De leerteams sturen de onderwijsontwikkeling waarbij de sociaal-emotionele en cognitieve zorg bewaakt wordt door de zorgcoördinator en het zorgteam. De verantwoordelijkheid ligt laag in de organisatie, vandaar dat de school werkt in een "platte organisatie", waarbij de directie de hoofdlijnen bewaakt.
De volgende experts zijn werkzaam in de school: rekenspecialist (leerteam rekenen), taalspecialist (leerteam taal/spelling/lezen), gymspecialist, ict-specialist (leerteam ict), gedragsspecialist & zorgspecialist (leerteam zorg), leerteam wereldoriëntatie, leerteam jonge kind. In het kader van de zorg wordt zeer waardevol samengewerkt met het School Maatschappelijk Werk.
Het SOP beschrijft dat het team voldoende expertise heeft met de meest gangbare hulpvragen. Naast ervaren teamleden beschikt ‘De Regenboog’ ook over diverse specialisten.
Bij de aanmelding zal op basis van de hulpvragen van het kind, de mogelijkheden van de school (personeel, ruimte, materieel) en de afstemming daartussen worden bezien of de school in staat is een kwalitatief goede plek voor deze leerling te bieden. Centraal staat het belang van het kind en de mogelijkheden van de school om het ontwikkelingsproces en het welbevinden van alle kinderen te ondersteunen. De school zal in de afweging gebruik maken van de ondersteuning van bijvoorbeeld een school aangesloten bij een Regionaal Expertise Centrum en/of van de mogelijkheden die het samenwerkingsverband biedt. Bij het besluit tot toelating of weigering zal er altijd sprake zijn van een teambesluit. We gaan er immers van uit dat – bij toelating – het kind de gehele basisschoolperiode op onze school zal blijven.