Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare scholen: <b>alle basisscholen</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/00b49709-bc09-4503-9945-fe4292ce5dd7" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Verdeling naar leerjaar en leeftijd toont hoe de leerlingen op deze school zijn verdeeld naar leerjaar en naar leeftijd. Ook wordt de verdeling van de leerlingen vergeleken met de verdeling van de leerlingen op een vergelijkbare school.
Cbs De Brandaris vormt samen met basisschool Klavertje vier en opvanglocatie Mirakels van SKH de Community school. Wij zitten bij elkaar in hetzelfde gebouw en werken samen, zoeken elkaar op en zorgen voor opvang en onderwijs onder 1 dak!
De Brandaris werkt met het programma van de Vreedzame School en biedt de kinderen verhalen aan uit de Bijbel en uit de methode Trefwoord. Dit betekent, dat onze school met grote regelmaat met de leerlingen aandacht besteed aan hoe we op school met elkaar omgaan en welke waarden en normen we hanteren. Hier gaat voor de meeste leerlingen een preventieve werking vanuit.
Het tien-stappenplan is ontwikkeld om transparant schoolbeleid te voeren over hoe te handelen als er ondanks het preventieve beleid toch waarden en normen worden overschreden en er sprake is van ontoelaatbaar gedrag waarbij de sociale of fysieke veiligheid van kinderen of volwassenen gevaar loopt. Het anti-pestprotocol is hierin verwerkt. Zoals gezegd is er sprake van 10 stappen. Bij elke stap wordt de vraag gesteld of de veiligheid van kinderen of volwassenen in het geding is in de breedste zin van het woord. Per kind en per situatie wordt hier door de leerkracht samen met de interne begeleider (vanaf stap 4) zorgvuldig naar gekeken. Bij verschil van mening geeft de mening van de interne begeleider de doorslag. De directie blijft uiteraard eindverantwoordelijk.
Ontoelaatbaar gedrag is:
- Pestgedrag
- Social Media misbruik
- Verbaal geweld
- Non-verbaal geweld
- Respectloos gedrag naar leerkrachten en andere volwassenen in de school in woord, daad of gezichtsuitdrukking
- Brutaal of “bij-de-hand” gedrag naar leerkrachten en andere volwassenen in de school
- Bewust ongehoorzaam gedrag naar de leerkrachten