Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Het onderwijs kan op verschillende manieren georganiseerd worden. De school kiest zelf hoe leerlingen worden gegroepeerd en wat de invulling is van de beschikbare onderwijstijd. Soms zijn er op de school extra middelen die helpen bij het organiseren van het onderwijs.
http://https://www.po2203.nl/files/scholen/attachment/Document_38.pdf
http://https://https://www.po2203.nl/files/scholen/attachment/Document_39.pdfToekomstig aanbod aan extra ondersteuning
Ieder kind het juiste aanbod Vanuit onze visie willen wij aandacht hebben voor hoofd, hart en handen. Sommige kinderen zijn theoretisch gericht, andere kinderen zijn veel praktischer ingesteld. Daarnaast leren sommige kinderen makkelijk en er zijn uiteraard ook kinderen die meer tijd nodig hebben de leerstof zich eigen te maken. We willen zowel de theoretische als de praktische leerlingen van passend aanbod voorzien. Voor de praktisch ingestelde leerlingen doen we dit door het aanbod van Jong Hoogeveen, workshops en gastlessen en door de technieklessen. We onderzoeken of we dit aanbod nog kunnen uitbreiden. We willen meer aandacht hebben voor de gemiddelde en goed presterende kinderen.
Inleiding
Het leerproces van kleuters is kwetsbaar en verloopt anders dan bij de kinderen vanaf groep 3. De hardware (de hersenen) is nog niet volgroeid. Daarom is het belangrijk dat kinderen spelenderwijs leren. Een rijke context aanbieden en stimuleren is daarbij belangrijk. Ze leren namelijk gefaseerd en sprongsgewijs. Een kleuter kan als er iets spannends gebeurt ook zomaar een fase teruggaan. Daarom toetsen wij kleuters niet maar volgen ze in hun ontwikkeling.Visie en aanbod op onderwijs
We kiezen op grond van pedagogische, didactische en organisatorische redenen bewust voor combigroepen bij de kleuters. Er wordt enthousiast en met passie met de kleuters gewerkt. We bieden kwalitatief goed onderwijs. We gaan ervan uit dat kinderen zich niet vanzelf gaan ontwikkelen, maar dat ze een gericht aanbod nodig hebben van de leerkracht. We kiezen daarbij voor thematisch gericht werken.Vertaling van de visie naar de praktijk
We vinden het belangrijk dat kinderen zich thuis voelen in de klas. Dit doen we door een breed onderwijsaanbod aan te bieden waar ruimte is voor: spel, kring/gespreksactiviteiten, lees/schrijfactiviteiten, reken/wiskundeactiviteiten, experimenteren, verkennen, constructieve en beeldende activiteiten, muziek, burgerschap, drama, dans en beweging. Wij stemmen ons aanbod zoveel mogelijk af op onze leerlingen. In onze kleutergroepen werken we met thema’s. We kiezen ervoor om een aantal thema’s gelijktijdig te doen en een aantal thema’s die passen bij de groep zelf. We streven ernaar bij elk thema bijpassende hoeken te creëren en daarmee de kinderen uit te dagen om een stapje verder te komen in hun spel. De kinderen kunnen de pas verworven informatie laten zien in hun spel en leren van elkaar.
Naast onze eigen thema’s wordt er in groep 1 en 2 gewerkt met de methode Kleuterplein 2.