Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
De school heeft er voor gekozen om de instructies van de diverse vakken te laten verlopen via het Directe Instructie Model. Dit houdt in dat de instructie wordt afgestemd op het niveau van de individuele leerling. Leerlingen die extra uitleg nodig hebben krijgen deze aangeboden door ook gebruik te maken van een zogenaamde instructietafel. Het zogenaamde DIM is het afgelopen jaar uitgebreid met de techniek van de zogenaamde coöperatieve leerstrategieën. Deze strategieën verhogen de interactie tussen de leerlingen en hiermee ook het leerrendement.
De leerlingen zijn verdeeld in jaargroepen en afhankelijk van de aantallen leerlingen per groep wordt ook gewerkt met zogenaamde combinatieklassen.
Hoewel hierboven niet specifiek aangegeven werken er op school verschillende collega's die aanvullende scholing hebben gehad op het gebied van taal, rekenen, dyslexie en hoogbegaafdheid. We hebben dit niet aan willen geven omdat de formatie niet toereikend is om deze collega's vrij te roosteren van hun klas. Wel kunnen zij in kader van hun taakomschrijving tijdens hun niet-lesgebonden tijden op hun deskundigheid worden geraadpleegd door de collega's.