Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Het onderwijs kan op verschillende manieren georganiseerd worden. De school kiest zelf hoe leerlingen worden gegroepeerd en wat de invulling is van de beschikbare onderwijstijd. Soms zijn er op de school extra middelen die helpen bij het organiseren van het onderwijs.
In de groepen 1-2 wordt gewerkt met thema's. Denk hierbij aan: het restaurant, de boerderij, het ziekenhuis, kleding, wonen. Het zijn onderwerpen die aansluiten bij de belevingswereld van uw kind. Thema’s zijn uitermate geschikt om de link te leggen met de samenleving. Vanuit deze thema’s worden activiteiten aangeboden, zoals reken-, taal-, spel-, constructieve-, creatieve-, muzikale- en bewegingsactiviteiten. Iedere (ongeveer) 8 weken staat een ander thema centraal.
Binnen onze lessen zoeken wij naar samenhang tussen de verschillende vakken. Hierdoor ontstaat overlap tussen de lesstof. Zo wordt bijvoorbeeld tijdens de lessen wereldoriëntatie ook aandacht besteed aan begrijpend lezen en woordenschat.
In dit document kunt u lezen wat de school kan bieden op het gebied van passend onderwijs.
Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning
De samenwerking binnen het kindcentrum biedt veel kansen om de ondersteuningsbehoefte te versterken. Hoe dit er precies uit komt te zien wordt in schooljaar 23-24 verder versterkt.
De Kei heeft een goede samenwerking met de voorschoolse voorziening bij de overdracht van de kinderen naar de basisschool. Relevante informatie wordt aan de leerkrachten van groep 1 overgedragen en ook mondeling besproken. Voor de overstap naar de basisschool is een werkwijze opgesteld.
Binnen het kindcentrum wordt inhoudelijk samen gewerkt tussen school en opvang. Dit zorgt dat de drempel tussen opvang en school zo laag mogelijk is. Dit vergemakkelijkt de overstap voor kinderen.
De voorschoolse voorziening omvat een kinderopvang en peuterschool.