Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Elke maandag en vrijdag hebben de groepen 3 t/m 8 les van een vakleerkracht gymnastiek.
Het hele team is opgeleid tot trainer Rots & Water. Elke leerkracht geeft de training in zijn eigen groep. Twee leerkrachten hebben nog extra specialisaties. Zij begeleiden ook leerlingen individueel of in kleine groepjes.
Rots & Water is een psycho-fysieke training die we inzetten om communicatie, sociale vaardigheden, zelfstandigheid en weerbaarheid bij leerlingen te vergroten.
In elke groep is een rooster aanwezig, waarop specifiek staat welke vakken en vakgebieden aangeboden worden.
Levensbeschouwing en burgerschap zijn onderdelen binnen wereldoriëntatie en redzaamheid.
Op de Goudenregenschool worden kinderen met en zonder specifieke onderwijsbehoeften aangemeld.
Indiende leerling op een peuterspeelzaal heeft gezeten, maken we gebruik van de overdracht om aan te sluiten bij de ontwikkeling en specifieke onderwijsbehoeften.
We trachten van elke aangemelde leerling inzicht te krijgen in de mogelijkheden van onze school om de leerling passend onderwijs te bieden.
Er kan besloten worden externe deskundigen in te schakelen om de hulpvraag en consequenties duidelijk tekrijgen. Als de hulpvraag duidelijk is, toetsen we als school of de hulpvraagpast binnen de ondersteuning die wij kunnen bieden.
Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning
Het team en individuele teamleden scholen zich elk jaar bij. Daarbij houden we rekening met de behoeften van begeleiding die de leerlingen, groepjes leerlingen of een hele groep leerlingen nodig hebben.
De intern begeleider is hierin sturend, coachend en begeleidend.
Daarbij werken we ook samen met externe partijen, die we waar nodig in kunnen schakelen.
Het is mogelijk dat de school extra aanbod organiseert voor het jonge kind. Die extra aandacht is bijvoorbeeld beschikbaar in samenwerking met de peuterspeelzaal, het kinderdagverblijf of in de groepen 1 en 2 van de basisschool. Het doel is om te zorgen voor een goede start op de basisschool.