Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare scholen: <b>alle basisscholen</b><br /> <a href="https://achtergrondinformatie.vensters.nl/p/VenstersPO/6192449487635156" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Verdeling naar leerjaar en leeftijd toont hoe de leerlingen op deze school zijn verdeeld naar leerjaar en naar leeftijd. Ook wordt de verdeling van de leerlingen vergeleken met de verdeling van de leerlingen op een vergelijkbare school.
-
De Violenschool beoogt een veilige omgeving te zijn voor het kind. Sociale veiligheid is een voorwaarde voor kwalitatief goed onderwijs. Een leerling die zich veilig voelt op school en zelfvertrouwen heeft, staat meer open voor de lesstof. We vinden het belangrijk dat de kinderen op een goede manier met elkaar omgaan en dat ze respect hebben voor de mening en visie van anderen. De school geeft voortdurend aandacht aan sociale veiligheid. Gewenst gedrag wordt gezien, bekrachtigd en beloond en niet gewenst gedrag wordt open benoemd, afgewezen en soms bestraft. De school is een leer- en oefenplaats voor sociaal gedrag. Leerlingen moeten zich in sociaal-emotioneel opzicht nog (verder) ontwikkelen. De school levert hieraan een belangrijke bijdrage. Ze bevordert het zelfvertrouwen van de leerlingen en leert hen op een verantwoordelijke manier omgaan met zichzelf, de ander en de maatschappij. Dat doen we niet alleen. Ouders zijn op onze school een belangrijke partner.