Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
We werken in drie clusters.
Cluster 1-2-3 heterogene en homogene basisgroepen
Cluster 4-5 homogene basisgroepen
Cluster 6-7-8 homogene en heterogene basisgroepen
De leerkrachten van het cluster zijn samen verantwoordelijk voor de kinderen in het cluster.
De basisgroep is homogeen of heterogeen samengesteld. Er worden instructiegroepen gemaakt zowel binnen het cluster als clusteroverstijgend. In de instructiegroepen wordt rekening gehouden met de niveaus en specifieke onderwijsbehoeften van de leerlingen.
In de instructiegroep worden vooral de vakken taal, lezen, rekenen gegeven. Het werken in de instructiegroep vindt vooral in de ochtend plaats. In de basisgroep wordt wereldoriëntatie (aardrijkskunde, biologie, geschiedenis, techniek) aangeboden. De creatieve vakken handenarbeid, tekenen, muziek worden in het cluster in de middag georganiseerd in ateliervorm. We maken daarbij gebruik van specifieke talenten/kwaliteiten van leerkrachten.
Schoolondersteuningsprofiel (SOP) Basisschool De Neerakker
In het schoolondersteuningsprofiel beschrijft Basisschool De Neerakker de inhoud, de kwaliteit en haar ambities op het niveau van de basisondersteuning en de extra ondersteuning. Daarnaast formuleert de school haar mogelijkheden en haar grenzen bij het aanbieden van een passend ondersteuningsarrangement.
De cyclus van het Handelingsgericht werken (HGW) is de basis voor de zorgstructuur van de school. Onze leerlingenzorg is vooral gericht op niveau 1 t/m 3 van het cascademodel; van basiszorg (niveau 1) naar basis plus extra ( niveau 3). Onze ambitie is onze zorg uit te breiden naar basis plus extra extern ( niveau 4). Leerlingen die vallen onder niveau 5 hebben de specifieke zorg nodig van het SBO of het SO.
Voor specifieke arrangementen en ondersteuning zie het Schoolondersteuningsprofiel in de bijlage.
Meer informatie over het SWV Passend Onderwijs PO 31-02 op de website www.deneerakker.nl onder Passend Onderwijs.