Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare scholen: <b>alle basisscholen</b><br /> <a href="https://achtergrondinformatie.vensters.nl/p/VenstersPO/6192449487635156" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Verdeling naar leerjaar en leeftijd toont hoe de leerlingen op deze school zijn verdeeld naar leerjaar en naar leeftijd. Ook wordt de verdeling van de leerlingen vergeleken met de verdeling van de leerlingen op een vergelijkbare school.
IKC De Akker beschikt over een peuterspeelschool.
Peuterspeelschool De Akker is onderdeel van IKC de Akker.
Vanaf januari 2020 kunnen kinderen peuterspeelschool de Akker 8 uur per week ( 2 dagdelen) of 16 uur per week ( 4 dagdelen) bezoeken. De openingstijden staan hieronder vermeld. Wanneer u uw kind aanmeldt, kun u uw voorkeur opgeven voor de dagdelen van plaatsing.
Groep aap: Maandag-, dinsdag-, woensdag-, donderdag- en vrijdagmorgen 8.30-12.30 uur
Groep tijger: Maandag-, dinsdag-, woensdag-, donderdag- en vrijdagmorgen 8.30-12.30 uur
Groep leeuw: Maandag-, dinsdag-, donderdag- en vrijdagmorgen 8.30-12.30 uur
U kunt contact opnemen de directeur van de Akker voor een rondleiding.
Aanmelden gaat via de website van Spring!
Kinderen brengen heel wat dagen van hun jonge leven door binnen ons IKC. De zelfscreening Looqin geeft kinderen van de basisschool een stem in het proces van kwaliteitsevaluatie. Door kinderen te betrekken in dit proces maken we ze eigenaar van hun eigen leerproces. Met Looqin bevragen wij kinderen over hun welbevinden, veiligheidsbeleving, betrokkenheid en hun competentiebeleving. De manier waarop in de zelfscreening de beleving van kinderen in kaart wordt gebracht, is gebaseerd op procesgericht kindvolgsysteem Looqin PO.Een basis voor reflectie, communicatie en actie. De zorgvuldige verzameling van gegevens over de beleving van kinderen is geen doel op zich. Vanuit de analyses kunnen wij een beter zicht krijgen op hoe kinderen de realiteit van ons IKC ervaren. De medewerker kan naar aanleiding van de uitslag in gesprek gaan met ieder kind. Op basis van deze informatie is een medewerker in staat om de leeromgeving af te stemmen op de (onderwijs)behoeften van de kinderen.Naast dat kinderen Looqin invullen observeren wij middels een cyclus tevens alle kinderen meerdere malen per jaar. Deze observaties zetten wij in Looqin en indien nodig komen hier weer acties uit voort voor de desbetreffende leerling.