Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Onze "Rijke Schooldag bestaat uit de volgende activiteiten:
Onder schooltijd:
- gym- en muzieklessen door een vakdocent
Na schooltijd:
- Een aanbod van diverse workshops, bijvoorbeeld Mad Science, Oyfo, Kickboxen, creatieve lessen, drama, muziek etc.
- Profijtklas, begeleiding bij schoolwerk voor thuis (spreekbeurt, huiswerk ed.)
- Type-les
- Extra muziekles (ukelele, keyboard)
Deze weergave van uren is bedoeld als een richtlijn.
Regelmatig zien we een overlap van de verschillende vakken.
Ten aanzien van leerlingen die extra ondersteuning behoeven, is het onderwijs gericht op individuele begeleiding die is afgestemd op de behoeften van de leerling. En verder: De scholen voorzien in een voortgangsregistratie omtrent de ontwikkeling van leerlingen die extra ondersteuning behoeven.
In ons schoolondersteuningsprofiel hebben wij in kaart gebracht wat wij aan mogelijkheden, grenzen en ambities hebben ten aanzien van de ondersteuning van leerlingen met extra onderwijsbehoeften. Elke leerling is echter uniek, dus zullen we altijd per leerling nagaan welke onderwijsbehoeften de leerling heeft en of en hoe wij daar aan kunnen voldoen. Indien nodig kunnen wij voor extra ondersteuning een beroep doen op het samenwerkingsverband passend onderwijs in onze regio. In het ondersteuningsplan van het samenwerkingsverband staat beschreven welke ondersteuning alle scholen zelf moeten bieden (basisondersteuning) en voor welke ondersteuning, onder welke voorwaarden, we bij het samenwerkingsverband terecht kunnen. Alvorens we hulp van buitenaf inroepen gaan we aan de slag binnen onze eigen mogelijkheden.We werken volgens de "1-zorgroute" Dit is een stappenplan waarin beschreven staat welke ondersteuning we op groeps-, school- en bovenschools niveau kunnen bieden.
Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning
We willen (jeugd)zorg en onderwijs nog meer aan elkaar verbinden. Dit doen we door:
- Versterken van de rol van de schoolzorgondersteuner (SZO)
- Intensieve samenwerking met aanbieders van jeugdzorg. Afgestemde ondersteuning voor school en thuis.
- Organiseren van naschools aanbod (huiswerklas, activiteiten na schooltijd)
Binnen ons IKC hebben we twee peutergroepen. Hier wordt gewerkt volgens de zelfde visie en werkwijze als de basisschool. Er is een doorgaande lijn van de peuters naar de kleuters. Binnen ons IKC is veel aandacht voor taalontwikkeling.
We hebben in samenwerking met het Expertise Team Taal (voorheen schakelklassen) een doorgaande lijn; de Taallijn, ontwikkeld.
De twee groepen zijn Groep Aap en Groep Tijger. Elke groep heeft maximaal 15 kinderen. Op elke groep werken twee pedagogisch medewerkers.
- Groep Aap: dinsdag t/m vrijdag 08.30 - 12.30 uur
- Groep Tijger: maandag t/m donderdag 08.30 - 12.30 uur