De Bundertjes

Basstraat 208 5702 SM Helmond

  • Kindcentrum De Bundertjes heeft 2 gebouwen. Kinderopvang, peuteropvang en groep 1 t/m 5 zijn gehuisvest aan de Basstraat.
  • In het gebouw aan de Harmoniestraat zijn de groepen 6 t/m 8 te vinden en ook de BSO.
  • Het schoolplein aan de Basstraat is ingericht volgens het 'natuurlijk buiten spelen' concept. Veel groen en natuurlijke materialen die gebruikt worden in het spel van de kinderen.
  • De beide gebouwen staan dicht bij elkaar. Ze worden slechts gescheiden door een straat.

Het team

Toelichting van de school

Kindcentrum De Bundertjes heeft een enthousiast en betrokken team. De meeste teamleden zijn al geruime tijd werkzaam op De Bundertjes. In het schoolvenster zijn enkel de onderwijspersoneelsleden (leerkrachten, administatief medewerkster, concierge en directie) opgenomen. We hebben ook nog pedagogische medewerkers en een locatiemanager voor de kinderopvang/peuterspeelzaal .

Vakleerkrachten op deze school

Hoe wordt vervanging geregeld?

Bij vervanging doen we een beroep op de VIP-pool binnen OBSH. Daarin zitten vervangers die inzetbaar zijn op alle OBSH scholen. 

Directie van de school

Medewerkers op deze school (instellingsniveau)

Hoe is de verdeling mannen en vrouwen?

Bron

Wat is de leeftijd van de teamleden?

Bron

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bron

Extra ondersteuning van de leerlingen

Toelichting van de school

Deze pagina beschrijft het schoolondersteuningsprofiel van Kindcentrum De Bundertjes.

Deze beschrijving is het uitgangspunt voor het inrichten van het onderwijs aan leerlingen met specifieke onderwijsbehoeften, het bepalen van de grenzen van de zorg en het voldoen aan de wettelijke bepalingen die bestaan rondom zorgplicht en ‘passend onderwijs’. Het ondersteuningsprofiel helpt verwachtingen af te stemmen tussen ouders en basisschool. Het profiel moet wettelijk minimaal een keer per vier jaar worden vastgesteld en ondertekend.

Het ondersteuningsbeleid op onze basisschool is afgestemd op het strategische beleidsplan van het samenwerkingsverband 30.08. In deze plannen is een aantal beleidsuitgangspunten geformuleerd. Deze uitgangspunten dienen als vertrekpunt voor activiteiten in de komende jaren. Aangezien ontwikkelingen binnen het samenwerkingsverband en ontwikkelingen op basisschoolniveau in het verlengde van elkaar liggen, zijn er gezamenlijke uitgangspunten geformuleerd.

Welke specialisten ondersteunen op deze school?

Terug naar boven