Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Het onderwijs kan op verschillende manieren georganiseerd worden. De school kiest zelf hoe leerlingen worden gegroepeerd en wat de invulling is van de beschikbare onderwijstijd. Soms zijn er op de school extra middelen die helpen bij het organiseren van het onderwijs.
Taal en rekenen zijn de hoofdvakken. Wij besteden meer uren aan taal dan andere scholen voor po.
37 % Van onze leerlingen heeft een weging. Dit betekent dat onze leerlingen meer risico lopen op een taalachterstand en daardoor leerachterstand. De meeste leerlingen van onze school komen met weinig Nederlandse taalvaardigheid en een kleine woordenschat in groep 1. Door veel tijd te investeren met heel goede methodes die aansluiten bij onze populatie proberen we een heel grote inhaalslag te maken met onze kinderen en bevorderen we gelijke kansen. Wij toetsen regelmatig om te kunnen beoordelen of wij de juiste aanpak bieden en of de leerlingen genoeg uitgedaagd worden.
Onze lesmethodes :
Taal
Piramide
Veilig Leren Lezen
Taal Actief 4
Karakter
Leeslink
Rekenen
Rekenplein
Pluspunt
Wereldoriëntatie, geschiedenis en biologie:
Zaken
Natuurzaken
Tijdzaken
Wereldzaken
Maatschappijleer
Samsam
Schrijven
Pennenstreken
Engels
Join in
De gymlessen worden verzorgd/aangestuurd door de gymspecialisten meneer Jos Verbakel en juf Charon van Lieshout. Daarnaast worden er ook lessen verzorgd door JIBB.
Wetenschapslessen worden gegeven door Mad Science
Dramalessen vanaf groepen 5 worden verzorgd Helder Theater.
Wij denken niet in beperkingen maar in kansen en mogelijkheden.
Voor ons is het belangrijk dat :
Het kind met plezier naar school komt;
Er een groei in resultaten is;
En de groep niet onevenredig belast wordt.
Daar waar wij al het mogelijke hebben gedaan en we weten dat het samen niet meer gaat,gaan we op zoek naar "wat/hoe/wie dan wel". Onze kinderen hebben recht op de juiste begeleiding.
Onze populatie heeft bijzondere en uiteenlopende kenmerken waarbij centraal staan: identiteit, taal en prestatie. Binnen deze kenmerken zijn verschillende lagen in intensiteit. Middels ons aanbod, ruim 10 u taal en minimaal 5 u rekenen per week, hoge verwachtingen hebben van het kind en ruimte bieden voor wie je bent, komen wij onze populatie tegemoet.
Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning
Onze school kent een laag aantal doorverwijzingen naar het speciaal (basis)onderwijs. Wij bieden al onze kinderen wat ze nodig hebben om zo goed mogelijk te ontwikkelen. Als hiervoor expertise, materiaal en deskundigheid nodig is kopen we dat in. Wij zien geen belemmeringen maar kansen. Deze houding van ons willen we ook naar de toekomst toe borgen.
Peuterspeelzaal Stap voor Stap biedt 6 dagdelen per week opvang voor peuters in de leeftijd van 2-4 jaar. Stap voor Stap is VVE gecertificeerd. Voor aanmeldingen kunt u contact opnemen met juf Safae Dahmani. Zij is te bereiken onder telefoonnummer: 0643143549