Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbaar leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://achtergrondinformatie.vensters.nl/p/VenstersPO/6192449487635168" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Wij gaan uit van leeftijdsgroepen. Soms kan het voorkomen dat we combinatiegroepen moeten vormen om een evenwichtige verdeling te hebben.
Onze leerkrachten hebben allemaal scholing en coaching gehad op het gebied van muziek en dansante vorming. Jaarlijks wordt dit onderhouden zodat onze leerkrachten zelf kwalitatief goede lessen op deze gebieden kunnen geven. Voor verdiepende projecten huren we soms professionals in.
In de onderbouw werken we via thema's. Aan het thema worden activiteiten gepland die de verschillende ontwikkelgebieden goed aan bod laten komen.
Vakken lopen regelmatig in elkaar over waardoor ons rooster niet zo specifiek is verdeeld als hierboven lijkt. Projecten zijn voorbeelden van een integrale aanpak waarin diverse vakken opgenomen zijn. De totale lestijd is in alle groepen gelijk: 25.25 uur per week.
In principe is elk kind welkom op onze school. Afhankelijk van de ondersteuningsbehoefte van uw kind kijken we dan samen of we uw kind kunnen bieden wat het nodig heeft. In veel gevallen zal dat zo zijn. Soms zullen we onze kennis moeten vergroten. In het ondersteuningsprofiel leest u waar onze kwaliteiten al liggen. Dit wil echter niet zeggen dat we niet openstaan voor onderwijsbehoeften die daarin niet zijn verwoord, of waarmee we nog minder ervaring hebben. Een voorbeeld daarvan is onderwijs aan dove leerlingen in samenwerking met Kentalis. Gaat u vooral met ons in gesprek.
We hebben op school extra ondersteuning voor leerlingen met onderwijsbehoeften die niet in de reguliere klas kunnen worden gerealiseerd, een plusklas en pluswerk voor meer begaafde leerlingen, coördinatoren op het gebied van lezen, rekenen, rots en water, vve.
Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning
Wij zijn gericht op het individuele kind in de groepssamenstelling. Hiervoor hebben we onze organisatie zodanig aangepast dat leerlingen de hulp krijgen die ze nodig hebben, zowel op gebied van re-teaching alsook op gebied van uitdaging in de vorm van een plusklas. Ook geven we begeleiding aan kinderen met gehoorproblemen, in samenwerking met tolken. Mocht een kind een specifieke behoefte hebben waar wij (nog) niet aan kunnen voldoen, dan gaan we samen op onderzoek uit wat er nodig is om het kind hier op school te kunnen plaatsen en begeleiden. Mocht dit toch te specifiek blijken voor onze school op dat moment, dan zoeken we samen naar een andere oplossing.
Spring is onze collega voor de opvang. In een locatieplan hebben wij vastgelegd hoe we samenwerken met de peuterspeelzaal en het kinderdagverblijf, om voor kinderen de doorgaande lijn zo vloeiend mogelijk te maken. We zijn doorgegroeid naar een Kindcentrum. We werken op steeds meer vlakken met elkaar samen. Zo gebruiken we hetzelfde observatie-instrument voor jonge kinderen, plannen we gezamenlijk thema's, stemmen we vieringen op elkaar af en volgen we gezamenlijk scholing.