Joris Dekker
Directeur
de Plaetse 150 5708 ZJ Helmond
Op OBS Brandevoort werkt een relatief groot team van betrokken professionals. Binnen het relatief jonge team van leerkrachten beschikken we over specialisten op het gebied van taal en rekenen, cultuur, sport, lezen, ICT&media, management, jonge kind, SVIB, motoriek en zorg en begeleiding. Het onderwijs in de groepen wordt ondersteund door onderwijsassistenten, conciërges en een administratief medewerker. De school wordt geleid door een managementteam.
Bij verlof van personeel, proberen wij altijd bekende gezichten voor de groep te plaatsen. Mocht dit niet lukken, dan maken wij gebruik van het bedrijf QRABBL. Zij hebben experts met passie die workshops hebben ontwikkeld.
Directeur
Teamleider
Teamleider
Het onderwijs kan op verschillende manieren georganiseerd worden. De school kiest zelf hoe leerlingen worden gegroepeerd en wat de invulling is van de beschikbare onderwijstijd. Soms zijn er op de school extra middelen die helpen bij het organiseren van het onderwijs.
Ons kleuteronderwijs willen wij niet "vangen" in afgebakende uren per vakgebied. Wij spelen veel, bewegen veel en proberen ons onderwijs af te stemmen op de behoeftes van de leerlingen. De collega's hebben trainingen gevolgd op het gebied van "spelend leren" van Tessel.
Wij werken met kleine kringen en grote kringen en ook de "EDI-ontwikkeling" (instructie) op school, wordt doorgetrokken naar onze kleutergroepen.
Dit overzicht is slechts een richtlijn. Wij kijken naar de behoefte van een groep. Soms is er meer rekentijd nodig, soms minder, soms is er meer tijd voor spelling nodig, soms minder.
Iedere groep gaat 26 uur per week naar school. Wij onderscheiden ons door extra tijd te besteden aan culturele vorming, "brainportonderwijs" en bijvoorbeeld de optredens van onze leerlingen bij het "Vestefestival".
Graag verbreden we kennis die bij individuele collega's in het bezit is. Er is kennis genoeg aanwezig, maar die mag nog meer bij alle collega's terecht komen. Het huidige traject m.b.t. schrijfonderwijs is daar een heel mooi voorbeeld van.
Het is mogelijk dat de school extra aanbod organiseert voor het jonge kind. Die extra aandacht is bijvoorbeeld beschikbaar in samenwerking met de peuterspeelzaal, het kinderdagverblijf of in de groepen 1 en 2 van de basisschool. Het doel is om te zorgen voor een goede start op de basisschool.