Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare scholen: <b>alle basisscholen</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/00b49709-bc09-4503-9945-fe4292ce5dd7" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Verdeling naar leerjaar en leeftijd toont hoe de leerlingen op deze school zijn verdeeld naar leerjaar en naar leeftijd. Ook wordt de verdeling van de leerlingen vergeleken met de verdeling van de leerlingen op een vergelijkbare school.
Om ouders zo goed mogelijk op de hoogte te houden van de leervorderingen van hun kind(eren) onderhouden we regelmatig contact. Hieronder vindt u verschillende middelen en momenten, buiten de reguliere bijeenkomsten zoals ouder- kind gesprekken en adviesgesprekken over leerlingen van groep 8.
Ouderbetrokkenheid
De ouders en de school spelen een belangrijke rol bij de opvoeding van het kind. Tussen de ouders en de school is een goede communicatie een voorwaarde om het kind goed te kunnen begeleiden op zijn of haar weg naar volwassenheid. De school zal de ouders op de hoogte stellen als het gedrag en/of de leerprestaties van het kind hiertoe aanleiding geven. De school verwacht van de ouders, dat zij ook op tijd eventuele veranderingen in de thuissituatie doorgeven aan de school. Deze samenspraak zal op basis van wederzijds respect het grootste succes hebben.Informatievoorziening aan ouders over het onderwijs en de school
De ouders worden op de hoogte gehouden via:- de schoolgids de website Parro
- Gesprekken en rapportage over de ontwikkeling en welbevinden van hun kind(eren)
- Incidentele gesprekken op initiatief van de leerkracht of ouder
Leerlingenraad
Vanaf groep 6 is er een Leerlingraad met als doel dat de kinderen spelenderwijs kennis maken met democratische beginselen.
De leden van de raad zijn vertegenwoordigers uit alle groepen 6 t/m 8. Op deze manier ervaren de kinderen dat ze meetellen, dat ze serieus genomen worden en dat zij bij de schoolorganisatie horen. Wij vergroten zo de betrokkenheid en de verantwoording, zij leren realistische en haalbare doelen te stellen, zij leren luisteren, vergaderen, onderhandelen, samenwerken en voor terugkoppeling te zorgen naar hun groep en klasgenoten.