Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Ons onderwijs is dynamisch ingericht. Het leren gebeurt in de klas, in de school en waar nodig in de directe omgeving van de school. We maken gebruik van elkaars kwaliteiten. Leerkrachten bereiden samen de lessen en thema's voor en waar mogelijk worden elkaars kwaliteiten ook in de klas ingezet. De leerkrachten zijn kritisch op het onderwijsaanbod en zorgen dat het onderwijs voldoet aan de kerndoelen.
De kinderen in onze onderbouw leren door een rijke speel- leeromgeving. Hierbinnen vallen de uren niet strikt vast te stellen. De leerkrachten zorgen voor een evenredige verdeling van tijden binnen rekenvaardigheden, taalvaardigheden, motoriek en beweging, rollenspel en creatieve vaardigheden.
Een indicatie van de onderwijstijd is hierbij gegeven. Daarnaast gebruiken we de onderwijstijd flexibel, wanneer een kind meer tijd nodig heeft voor een bepaald onderdeel, bekijken we samen hoe we dit in het programma aanbieden.
De visie van de school geeft aan dat ieder kind uniek is en zich ontwikkelt op een eigen manier. De onderwijsbehoeften zijn daarom ook steeds anders. Begeleiding op de onderwijsbehoeften vinden zowel in de klas als buiten de klas plaats. Hiervoor maken wij gebruiken van ouders, stagiairs, vrijwilligers, leerkrachten en de intern begeleider.
Onze ambitie is dat kinderen hun eigen talenten ontwikkelen vanuit vertrouwen en veiligheid. Kinderen voelen zich bij ons gehoord en gezien en worden beoordeeld op hun eigen kunnen.
Iedereen is welkom bij ons op school, mits wij kunnen bieden wat nodig is. Wanneer ouders interesse in onze school tonen, gaan we altijd in gesprek om de onderwijsbehoefte van het kind in kaart te brengen. Nadat we deze behoeften goed in kaart hebben gebracht, kan duidelijk worden dat het antwoord op sommige ondersteuningsvragen buiten het bereik van onze school ligt. Hierbij moeten we kijken naar de onderwijsbehoeften van alle kinderen en dit kan dus per situatie verschillen. Deze grens in ondersteuning is niet altijd scherp. Het aangeven van grenzen is maatwerk. Analyse, eerlijkheid en helderheid zijn belangrijk om de grens van het kunnen te bepalen.
Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning
Op onze locatie is divers ondersteunend personeel aanwezig. Daarmee denken we veel te kunnen bieden in de ondersteuningsbehoefte van kinderen. Daarbij wordt steeds gekeken of we het goede kunnen bieden voor het kind, de groep en de leerkracht. Zolang dit in balans is, ontwikkelen we ons steeds om de ondersteuningsbehoefte te blijven vormgeven. Hierbij zijn we afhankelijk van samenwerking met gemeente en samenwerkingsverband. Wanneer die ondersteuning vanuit samenwerkingsverband of gemeente niet meer mogelijk is, kan dit gevolgen hebben voor het welbevinden van het kind op school. In overleg met ouders kijken we steeds of we nog kunnen bieden wat nodig is.
Onze locatie is een kindcentrum. Kinderen zijn vanaf 10 weken welkom waarbij we ouders ontzorgen in opvang en kinderen volgen en stimuleren in de ontwikkeling. Het team van onderwijs en opvang wordt aangestuurd door de directeur, Anita Kraakman.