Kindcentrum Willibrord

Boekenstein 47 1852 WS Heiloo

  • Schoolfoto van Kindcentrum Willibrord
  • Schoolfoto van Kindcentrum Willibrord
  • Schoolfoto van Kindcentrum Willibrord
  • Schoolfoto van Kindcentrum Willibrord
  • Lezen is belangrijk! Daarom hebben we een mooie, actuele leesbieb!

Het team

Alle personeelsleden van de school vormen samen het team. Zowel de leerkrachten voor de klas, als het niet onderwijzend personeel. Vaak zijn er op een school specialisten aanwezig die extra ondersteuning bieden aan leerlingen die dit nodig hebben. Elke school kent daarin een eigen aanpak. Hoe het team is samengesteld en hoe de school bijvoorbeeld vervanging regelt? Dat kan alleen de school je vertellen.

Vakleerkrachten op deze school

Hoe wordt vervanging geregeld?

Bij afwezigheid van de leerkracht (door ziekte of verlof) doen wij ons uiterste best goede vervanging te regelen. We hopen hierbij op een bekend gezicht voor de klas, en zo veel mogelijk stabiliteit. Wanneer er geen invallers beschikbaar zijn, en we dit niet zelf kunnen ondervangen, zullen we overwegen om kinderen te verdelen over andere groepen. Dit is afhankelijk van de leeftijd en de aantallen. Wanneer dit niet mogelijk is, zullen we in uiterste noodzaak mogelijk een groep naar huis sturen.

Directie van de school

Medewerkers op deze school (instellingsniveau)

Hoe is de verdeling mannen en vrouwen?

Bron

Wat is de leeftijd van de teamleden?

Bron

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bron

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Toelichting van de school

Ons onderwijs is dynamisch ingericht. Het leren gebeurt in de klas, in de school en waar nodig in de directe omgeving van de school. We maken gebruik van elkaars kwaliteiten. Leerkrachten bereiden samen de lessen en thema's voor en waar mogelijk worden elkaars kwaliteiten ook in de klas ingezet. De leerkrachten zijn kritisch op het onderwijsaanbod en zorgen dat het onderwijs voldoet aan de kerndoelen. 

Klasindeling

  • Leerstofjaarklassen
  • Combinatiegroepen
  • Groepsdoorbrekende niveaugroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Toelichting van de school

De kinderen in onze onderbouw leren door een rijke speel- leeromgeving. Hierbinnen vallen de uren niet strikt vast te stellen. De leerkrachten zorgen voor een evenredige verdeling van tijden binnen rekenvaardigheden, taalvaardigheden, motoriek en beweging, rollenspel en creatieve vaardigheden.

Bron

Leerjaar 3 t/m 8

Toelichting van de school

Een indicatie van de onderwijstijd is hierbij gegeven. Daarnaast gebruiken we de onderwijstijd flexibel, wanneer een kind meer tijd nodig heeft voor een bepaald onderdeel, bekijken we samen hoe we dit in het programma aanbieden. 

Bron

Extra mogelijkheden op deze school

Extra ondersteuning van de leerlingen

Toelichting van de school

De visie van de school geeft aan dat ieder kind uniek is en zich ontwikkelt op een eigen manier. De onderwijsbehoeften zijn daarom ook steeds anders. Begeleiding op de onderwijsbehoeften vinden zowel in de klas als buiten de klas plaats. Hiervoor maken wij gebruiken van ouders, stagiairs, vrijwilligers, leerkrachten en de intern begeleider.   

Onze ambitie is dat kinderen hun eigen talenten ontwikkelen vanuit vertrouwen en veiligheid. Kinderen voelen zich bij ons gehoord  en gezien en worden beoordeeld op hun eigen kunnen.  

Iedereen is welkom bij ons op school, mits wij kunnen bieden wat nodig is. Wanneer ouders interesse in onze school tonen, gaan we altijd in gesprek om de onderwijsbehoefte van het kind in kaart te brengen. Nadat we deze behoeften goed in kaart hebben gebracht, kan duidelijk worden dat het antwoord op sommige ondersteuningsvragen buiten het bereik van onze school ligt. Hierbij moeten we kijken naar de onderwijsbehoeften van alle kinderen en dit kan dus per situatie verschillen. Deze grens in ondersteuning is niet altijd scherp. Het aangeven van grenzen is maatwerk. Analyse, eerlijkheid en helderheid zijn belangrijk om de grens van het kunnen te bepalen.  

Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning

Op onze locatie is divers ondersteunend personeel aanwezig. Daarmee denken we veel te kunnen bieden in de ondersteuningsbehoefte van kinderen. Daarbij wordt steeds gekeken of we het goede kunnen bieden voor het kind, de groep en de leerkracht. Zolang dit in balans is, ontwikkelen we ons steeds om de ondersteuningsbehoefte te blijven vormgeven. Hierbij zijn we afhankelijk van samenwerking met gemeente en samenwerkingsverband. Wanneer die ondersteuning vanuit samenwerkingsverband of gemeente niet meer mogelijk is, kan dit gevolgen hebben voor het welbevinden van het kind op school. In overleg met ouders kijken we steeds of we nog kunnen bieden wat nodig is. 

Welke specialisten bieden extra ondersteuning op deze school?

Kwaliteitszorg en schoolplan

Download het schoolplan

Aanbod voor het jonge kind

Toelichting van de school

Onze locatie is een kindcentrum. Kinderen zijn vanaf 10 weken welkom waarbij we ouders ontzorgen in opvang en kinderen volgen en stimuleren in de ontwikkeling. Het team van onderwijs en opvang wordt aangestuurd door de directeur, Anita Kraakman.

Terug naar boven