Klachtenregeling
In de regel worden klachten afgehandeld volgens een vaste procedure.
De eerste stap is het aangaan van een gesprek met de leerkracht van uw kind.
Als u er samen niet uit komt, kunt u de Intern Begeleider aanspreken of de bouwcoördinator.
Indien het probleem vervolgens nog niet is opgelost, wordt er een afspraak voor u met de directeur gemaakt (zie procedure).
Heeft u een klacht, een vraag of een opmerking, kom er dan meteen mee en blijf er niet mee rondlopen.
De klacht kan gaan over (seksuele) intimidatie, agressie, pesten, kwaliteit of beleid van het onderwijs, of andere omstandigheden die bij u onvrede oproepen.
In veel voorkomende gevallen kan een gesprek met de betrokkenen uitkomst bieden.
Mocht dat niet het gewenste resultaat opleveren, dan zijn er een aantal stappen die genomen kunnen worden, waarbij de meeste problemen kunnen worden opgelost.
De Stichting Lijn 83 primair onderwijs heeft de klachtenregeling zoals geadviseerd door de Stichting Onderwijsgeschillen.
Tevens is Lijn 83 en daardoor ook onze school, aangesloten bij de klachtencommissie van deze stichting.
Contactgegevens:
Landelijke Klachtencommissie Onderwijs LKC
Stichting Onderwijsgeschillen
Postbus 85191, 3508 AD Utrecht
Telefoon:030-2809590 Website: https://onderwijsgeschillen.nl Email: info@onderwijsgeschillen.nl
De volledige tekst van de Klachtenregeling vindt u zowel op de site van onze school als op de site van Stichting Lijn 83 primair onderwijs http://www.lijn83po.nl
Interne vertrouwenspersonen: i.contactpersonen@deheggerank.nl
Elke school van onze stichting beschikt over minimaal één interne vertrouwenspersoon.
Aan onze school zijn twee vertrouwenspersonen verbonden: een leerkracht en een ouder
De interne vertrouwenspersonen hebben de taak om ouder(s) / verzorger(s), leerlingen en leerkrachten wegwijs te maken wanneer zij een klacht hebben, maar bemiddelen zelf niet. Jaarlijks maken de interne vertrouwenspersonen een verslag voor het bevoegd gezag, waarin anoniem het aantal en de afhandeling van de klachten is beschreven. Ouders, kinderen en leerkrachten kunnen hen mondeling of schriftelijke benaderen, door een briefje aan te leveren in de daarvoor bestemde zwarte brievenbus bij de entree. Zij hebben de plicht tot geheimhouding. Ieder jaar vindt er een voorlichtingsgesprek plaats in de groepen 3 t/m 8, over de rol van de interne vertrouwenspersoon, de brievenbus en ongewenst gedrag. De poster centraal in de aula fungeert hierbij als wegwijzer. Lukt het niet tot een oplossing te komen, dan kan de klacht neergelegd worden bij de externe vertrouwenspersoon. Alvorens ouders daar een klacht kunnen inbrengen, dienen zij eerst een van de interne vertrouwenspersonen van de school te benaderen.