Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare scholen: <b>alle basisscholen</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/00b49709-bc09-4503-9945-fe4292ce5dd7" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Verdeling naar leerjaar en leeftijd toont hoe de leerlingen op deze school zijn verdeeld naar leerjaar en naar leeftijd. Ook wordt de verdeling van de leerlingen vergeleken met de verdeling van de leerlingen op een vergelijkbare school.
Bij schooltijden en opvang wordt getoond hoe de school de schooldag inricht. Zichtbaar is welk rooster de school hanteert en welke vrije dagen en vakanties er zijn. Daarnaast is te zien of er voor- of naschoolse opvang is georganiseerd en zo ja, hoe en waar dat geregeld is.
Om op een structurele manier te werken aan een veilig en pedagogisch goed schoolklimaat, hebben we kapstokregels opgesteld, die gelden voor zowel kinderen als leerkrachten en ouders. Deze regels staan in de eerste week van het schooljaar centraal en vormen de basis van ons veilige schoolklimaat. Onze kapstokregels zijn:
Op ’t Palet • Tonen we respect • Accepteren we elkaar • Geven we complimenten • Hebben we het fijn
Als team vinden wij het belangrijk om samen met kinderen en ouders te werken aan een veilig schoolklimaat. Dat doen we door:
• te werken aan een fijne sfeer waarin iedereen zich veilig voelt om te zijn wie hij of zij is.
• kinderen te accepteren zoals ze zijn.
• kinderen te leren mede verantwoordelijk te zijn.
• kinderen te leren respect te tonen voor anderen en de omgeving.
• verschillen te zien als meerwaarde.
• duidelijke regels en afspraken.
• goede communicatie.
• hoge verwachtingen van kinderen te hebben.
• kinderen te benaderen vanuit een positieve basishouding.
• te werken vanuit de principes van adaptief onderwijs: competentie, autonomie en relatie.
• kinderen bewust te maken van hun eigen mogelijkheden.
In de eerste weken van het schooljaar wordt in elke groep aandacht besteed aan gezonde voeding. Dagelijks wordt in de onderbouw vóór de pauze voorgelezen, terwijl de kinderen eten en drinken in de klas. Op deze manier kunnen ze het hele speelkwartier spelen en heeft de leerkracht zicht op het eten en drinken van de kinderen. In de Paletter geven we regelmatig informatie en/of leuke tips en suggesties over gezonde voeding.