Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Op onze school wordt er gewerkt volgens het leerstofjaarklassensysteem: kinderen zitten met leeftijdgenoten in een groep. De kleutergroepen zijn heterogeen samengesteld, jongste en oudste kleuters zitten bij elkaar in de klas. De school heeft 23 groepen, waarvan 6 kleutergroepen (1/2), 3 groepen 3, 3 groepen 4, 3 groepen 5, 3 groepen 6, 2 groepen 7 en 3 groepen 8.
Op Eikenwijs worden alle leerlingen na groep 2 herverdeeld onder de nieuwe groepen 3. Ook in de groepen 5 vindt er structureel elk jaar een herverdeling plaats naar de groepen 6.
Het team bestaat uit 35 leerkrachten, 4 onderwijsondersteuners, 2 intern begeleiders, 3 teamcoördinatoren, een administratief medewerker, een conciërge, 4 interieurverzorgsters, een vrijwilliger en een directeur.
Het team bestaat uit fulltimers, parttimers, mensen in eigen dienst en mensen die extern worden ingehuurd.
Voor de groepen 3 t/m 8 wordt de verdeling zoals deze hierboven wordt aangegeven gebruikt bij het maken van het lesrooster. Voor individuele groepen kan in overleg met de intern begeleider worden afgeweken van het aantal uren op het verdeelrooster, bijvoorbeeld als de resultaten van een bepaald vakgebied hier om vragen.
Onze stichting beschikt over een bovenschoolse deskundige. Zij is orthopedagoge en beschikbaar voor alle scholen van de stichting. Zij is, per school, meer dan een dagdeel beschikbaar voor alle scholen. Er vindt regelmatig overleg plaats tussen de orthopedagoge en de intern begeleiders en indien gewenst nemen maatschappelijk werk en de schoolarts deel aan het overleg.
Er zijn twee intern begeleiders op school met ieder hun eigen specialisatie en ze zijn verdeeld over de onder- en bovenbouw.
Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning
Voor leerlingen die extra ondersteuning nodig hebben, stelt onze school een ontwikkelingsperspectiefplan (OPP) op. Hierin staan de onderwijsdoelen en ondersteuning beschreven. De OPP’s van onze leerlingen worden jaarlijks geëvalueerd en geactualiseerd.
We werken samen met de kinderopvangorganisaties uit de buurt. Wanneer een kind van de opvang naar de basisschool gaat, zal er altijd een overdracht zijn. Voor de overdracht wordt er meestal gebruik gemaakt van een gezamenlijk observatie-en registratiesysteem KIJK! Dit systeem wordt ook gehanteerd op onze school. Wanneer ouders toestemming geven voor een overdracht worden de gegevens aan de school doorgegeven, zodat de leerkrachten van groep 1-2 aan kunnen sluiten op de ontwikkeling van de kinderen.