Basisschool Martinus

De Doom 11 6419 CW Heerlen

Schoolfoto van Basisschool Martinus

In het kort

Toelichting van de school

Visie op onderwijs en de realisatie daarvan: waar staan we voor?

Op de Martinus staan leerlijnen en doelen centraal. Hoge verwachtingen vormen daarbij de uitdaging. Voor zowel medewerkers als kinderen. Iedereen draagt vanuit eigen kwaliteiten en expertise bij aan de ontwikkeling van kinderen. We willen daarmee een rijke, afwisselende en uitdagende leeromgeving creëren. Zowel in aanbod als in fysieke omgeving. Het aanbod van basisvakken/leerstof is in balans met het thematische en creatieve aanbod. De leerkracht, of andere medewerker, is hierbij steeds meer begeleider. De ontwikkeling en talenten van kinderen zijn zichtbaar in de school. Een belangrijke vaardigheid die we kinderen willen meegeven is reflecteren op het eigen leren. Daarmee worden kinderen eigenaar van hun eigen ontwikkeling. We vieren successen. En we leren kinderen dat we samen verantwoordelijk zijn voor elkaar, voor hoe we samenwerken en voor onze omgeving. Daarvoor hebben we vaste vormen ontwikkeld.

www.bsmartinus.nl                      

Missie en visie

Kenmerken van de school

  • Gedeelde verantwoordelijkheid
  • Duidelijkheid
  • Vertrouwen
  • Onderwijsbehoeften
  • Ruimte voor talent

Hoeveel leerlingen zitten op deze school?

Toelichting van de school

Definitieve leerlingenaantallen op teldatum van de afgelopen 4 schooljaren:

Leerlingenaantal per 01-10-2019: 255 

Leerlingenaantal per 01-10-2020: 253 

Leerlingenaantal per 01-10-2021: 247

Leerlingenaantal per 01-02-2023: 269

Afgelopen schooljaar is de instroom van vierjarigen gegroeid. Per schooljaar bekijken we of (tussentijdse) instroom in een groep mogelijk is. Dit staat beschreven in ons document aanmelding en toelating en is te vinden op onze website. Als uw kind tussentijds instroomt, nemen wij voorafgaand aan het besluit tot toelating altijd contact op met de vorige basisschool. De beslissing over toelating en verwijdering van leerlingen berust volgens de wet bij het bevoegde gezag (het bestuur van de school). In de dagelijkse praktijk ligt deze beslissingsbevoegdheid bij de directeur. Ouders die hun kind op onze school aanmelden onderschrijven/respecteren de identiteit en tradities van de school.

Weergave aantal leerlingen

Leerlingen
233
Landelijk gemiddelde
214

Bron

Verdeling naar leerjaar en leeftijd

Verdeling naar leerjaar en leeftijd toont hoe de leerlingen op deze school zijn verdeeld naar leerjaar en naar leeftijd. Ook wordt de verdeling van de leerlingen vergeleken met de verdeling van de leerlingen op een vergelijkbare school.

Weergave Aantal leerlingen, verdeling naar leerjaar en leeftijd

Bron

Schooltijden en opvang

Bij schooltijden en opvang wordt getoond hoe de school de schooldag inricht. Zichtbaar is welk rooster de school hanteert en welke vrije dagen en vakanties er zijn. Daarnaast is te zien of er voor- of naschoolse opvang is georganiseerd en zo ja, hoe en waar dat geregeld is.

Veelgestelde vragen

Weergave Schooltijden en opvang

Handige informatie

Waar wonen de leerlingen van deze school?

Bron

Sociale veiligheid op deze school

Goed leren kan alleen als een kind zich veilig voelt op school, als het zichzelf kan zijn. Scholen hebben daarom regels, plannen en programma’s om het gevoel van veiligheid te vergroten. Zo wordt de veiligheid van een leerling, een klas of de hele school in de gaten gehouden. Wat de school doet en hoe de omgeving en ouders hierbij worden betrokken, dat kan alleen de school je vertellen.

Terug naar boven