Wat is de klachtenregeling?
Klachten
Overal waar gewerkt wordt worden fouten gemaakt, of gaat iets niet helemaal zoals gedacht. Dat is binnen Blosse niet anders. Zo kan het voorkomen dat iemand een klacht heeft. Bij Blosse zien wij een kindcentrum als leefgemeenschap waar medewerkers, kinderen en ouders gezamenlijk er het beste van maken. Daarbij is het van groot belang om goed te communiceren over de goede, maar ook de minder goede zaken. Het is in aller belang om deze zaken bespreekbaar te maken en samen met betrokkenen op te lossen.
Goed overleg
Zaken waarvan je van mening bent dat het anders kan, kun je in eerste instantie bespreken met de mentor van je kind en/of de directeur van het kindcentrum. Veruit de meeste klachten over de dagelijkse gang van zaken in het kindcentrum zijn in goed overleg op te lossen. Wanneer het gesprek met de school niet tot het gewenste resultaat leidt, kun je contact opnemen met het College van Bestuur van Blosse via onderstaand klachtenformulier.
Vertrouwenspersoon
Je kunt tevens terecht bij onze vertrouwenspersonen: Jacqueline Peels, info@jacquelinepeels.nl,06-22239234, Wilko Stoffelen, wilko.stoffelen@gmail.com,06-30799673. De vertrouwenspersonen gaan eerst na of door bemiddeling een oplossing kan worden bereikt en of u eerst heeft geprobeerd het probleem met de betrokkene of met de schoolleiding op te lossen.
Klachtenregeling
Voor alle kindcentra van Blosse is de klachtenregeling van toepassing. Deze klachtenregeling is alléén van toepassing wanneer het overleg met de school en het overleg met het College van Bestuur niet tot tevredenheid heeft geleid. Met deze regeling hoopt Blosse bij te dragen aan een goede communicatie over problemen en klachten en een, naar tevredenheid van alle partijen, acceptabele oplossing.
Klachtencommissie
Blosse onderwijs is aangesloten bij de Stichting Onderwijsgeschillen.
Ernstige klachten kunnen worden gestuurd naar:
Postbus 85191
3508 AD Utrecht
Tel: 030 – 280 95 90
E-mail: info@onderwijsgeschillen.nl
website: www.onderwijsgeschillen.nl