Wat is de klachtenregeling?
Klachtenregeling
Ouders hebben recht op een serieuze en professionele behandeling van hun klachten. Klachten van ouders kunnen te maken hebben met verschillende situaties op school. In het kader van de te hanteren klachtenprocedure worden twee soorten klachten onderscheiden:
· Klachten met betrekking tot het onderwijs
· Meldingen / klachten met betrekking tot seksuele intimidatie, agressie en geweld in het onderwijs;
Klachten m.b.t. het onderwijs
Klachten kunnen betrekking hebben op het functioneren van medewerkers van de school of op het gevoerde onderwijsbeleid. Als ouders een klacht hebben over het onderwijs dan verwachten wij dat zij deze eerst bespreken met de groepsleerkracht(en). Wanneer het probleem niet voldoende is opgelost, kunnen de ouders de klacht voorleggen aan de directeur. De directeur zal in overleg met de ouders en de betrokken groepsleerkracht(en) proberen te bemiddelen. Als, ondanks de bemiddeling van de directeur, naar de mening van de ouders geen bevredigende oplossing is gevonden voor de klacht, dan kan het probleem voorgelegd worden aan de voorzitter van het College van Bestuur van Allente onderwijs.
Klachten m.b.t. opvang
Heeft u een klacht? Dan kunt u de volgende stappen nemen:
· Wij verzoeken u uw klacht eerst te bespreken met de pedagogisch medewerker waarover u de klacht hebt. U kunt dit ook schriftelijk doen.
· Als u niet tevreden bent met de afhandeling van uw klacht, dan kunt u terecht bij de locatie medewerker en vervolgens bij de directie. De locatie manager die bij de klacht betrokken is en pedagogisch medewerker worden altijd geraadpleegd en indien nodig bij de klachtafhandeling betrokken.
· Tevens kunt u bij een klacht de klacht te allen tijde voorleggen aan de Landelijke Klachtencommissie (Allente opvang) waarbij Allente opvang is aangesloten.
Voor meer informatie: www.klachtkinderopvang.nl. Conform de algemene voorwaarden kan een klacht voorgelegd worden aan de landelijke geschillencommissie.