Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare scholen: <b>alle basisscholen</b><br /> <a href="https://achtergrondinformatie.vensters.nl/p/VenstersPO/6192449487635156" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Verdeling naar leerjaar en leeftijd toont hoe de leerlingen op deze school zijn verdeeld naar leerjaar en naar leeftijd. Ook wordt de verdeling van de leerlingen vergeleken met de verdeling van de leerlingen op een vergelijkbare school.
De school heeft een continurooster. Alle kinderen eten in hun klas met hun eigen leerkracht. Op woensdagmiddag zijn alle kinderen om 12 uur vrij.
Leefstijl
Om een sterk veilig pedagogisch klimaat op onze school te bieden en te borgen, werken we met de preventieve aanpak van de methode Leefstijl.
Binnen het onderwijs spelen sociaal-emotionele vaardigheden, normen en waarden een belangrijke rol. Met het Leefstijl-programma worden kinderen hiervan bewust gemaakt. Samen met groepsgenoten doen ze activiteiten en opdrachten die het besef van 'goed omgaan met elkaar' versterken. Het bevorderen van positieve groepsrelaties speelt in de Leefstijl-lessen een grote rol. Niet alleen het individu wordt sterker, maar ook de groep.
Door de Leefstijl-lessen krijgen de kinderen meer zelfvertrouwen en kunnen ze door oefening leren meer doordachte beslissingen te nemen. Ze leren luisteren, gevoelens te uiten en rekening te houden met anderen. Leefstijl is een methode die niet alleen de emotionele intelligentie stimuleert, maar ook het leren zelf. Kinderen zitten immers beter in hun vel waardoor ze beter en makkelijker leren.
Leefstijl staat in zowel de peuter-, kleuter-, midden- en bovenbouw wekelijks op het lesprogramma. Leefstijl bestaat uit zes thema's die jaarlijks terugkomen op een ander niveau. Ook de veilige omgang met sociale media, is opgenomen in het Leefstijlprogramma. Daarnaast doen we aanvullend in de bovenbouw Mediamasters.