Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
De intern begeleider coördineert alle zaken rond de leerlingbegeleiding in de school. De interne begeleider heeft de volgende taken:de leerkrachten ondersteunen en adviseren in hun handelen naar de zorgleerlingen toe, het coördineren van de afname van toetsen van het leerlingvolgsysteem, het leiden van de groepsbesprekingen n.a.v. de toets resultaten, de afspraken bewaken en de groepsleerkrachten helpen bij het opstellen van handelingsplannen, het bewaken van het rendement van de zorg en de speciale methodieken en didactiek, aanspreekpunt zijn aangaande zorg en zorgleerlingen naar directie, ouders en externe betrokkenen, adviseren van collega-leerkrachten over de organisatie en de didactische en pedagogischeaanpak van (groepjes) van leerlingen, verzorgen van de aanvraag m.b.t. begeleiding van externe instanties en speciaal(basis)onderwijs.
De taalcoördinator heeft de rol als innovator , coach en deskundige op het gebied van taal.
De ICT coordinator heeft ook de rol van innovator, deskundige en deskundige op het gebied van ICT binnen de school
De coördinator meer- en hoogbegaafd is innovator, coach en deskundige op het gebied van meer- en hoogbegaafdheid.
Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning
Op De Roerganger combineren we talentgedreven onderwijs met de communicatiemanier vanuit PCM: zo bereiken we alle leerlingen. De ochtenden staan in het teken van de basisvakken en de middagen zijn meer vakoverstijgend wereldoriëntatie en dit wordt groepsoverstijgend ingezet.
Met vroegschoolse educatie bedoelt men het aanbieden van een VVE-programma. VVE programma's richten zich met name op stimulering van de taalontwikkeling van jonge kinderen. Daarnaast is er steeds meer aandacht voor de sociaal-emotionele en motorische ontwikkeling en wordt ook wel gesproken van voor- en vroeg schoolse zorg en educatie (VVZE). Het reguliere taalaanbod valt niet onder VVE. Het gaat bij VVE om programma's die starten op de peuterleeftijd en doorlopen in groep 1en 2 met een doorgaande leerlijn van voorschools naar vroegschools. Het zijn geen losse lessen maar bij alles wat er in de klas gebeurt, speelt het programma een rol, ook als er niet expliciet aan activiteiten van het programma wordt gewerkt. Als er leerlingen in groep 1 komen die mee hebben gedaan aan een VVE programma is er een doorgaande lijn.