Christelijke Basisschool de Roerganger

Vogelwijk 21 8446 KC Heerenveen

Slecht weer bestaat niet, vandaar dat alle kleuters laarzen op school hebben. Met elkaar in de zandbak is natuurlijk ook fijn!

Het team

Toelichting van de school

Op De Roerganger werken 16 leerkrachten, 3 onderwijsondersteuners, een vakleerkracht bewegingsonderwijs, een intern begeleider, ICT-er en een directeur. Elk jaar komen er stagiaires van verschillende scholen bij ons stage lopen als aankomend leraar of onderwijsondersteuner.

Vakleerkrachten op deze school

Hoe wordt vervanging geregeld?

We maken gebruik van de invalpool van Meilan geregeld via onderwijsbureau Semko. Bij kortdurend verlof of ziekte wil men ook wel voor elkaar invallen en vervangen. Ook vervangen de duo's elkaar. Op deze manier is de rust in de school gewaarborgd. 

Directie van de school

Medewerkers op deze school (instellingsniveau)

Hoe is de verdeling mannen en vrouwen?

Bron

Wat is de leeftijd van de teamleden?

Bron

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bron

Extra ondersteuning van de leerlingen

Toelichting van de school

De intern begeleider coördineert alle zaken rond de leerlingbegeleiding in de school. De interne begeleider heeft de volgende taken:de leerkrachten ondersteunen en adviseren in hun handelen naar de zorgleerlingen toe, het coördineren van de afname van toetsen van het leerlingvolgsysteem, het leiden van de groepsbesprekingen n.a.v. de toets resultaten, de afspraken bewaken en de groepsleerkrachten helpen bij het opstellen van handelingsplannen, het bewaken van het rendement van de zorg en de speciale methodieken en didactiek, aanspreekpunt zijn aangaande zorg en zorgleerlingen naar directie, ouders en externe betrokkenen, adviseren van collega-leerkrachten over de organisatie en de didactische en pedagogischeaanpak van (groepjes) van leerlingen, verzorgen van de aanvraag m.b.t. begeleiding van externe instanties en speciaal(basis)onderwijs.

De taalcoördinator heeft de rol als innovator , coach en deskundige op het gebied van taal.

De ICT coordinator heeft ook de rol van innovator, deskundige en deskundige op het gebied van ICT binnen de school

De coördinator meer- en hoogbegaafd is innovator, coach en deskundige op het gebied van meer- en hoogbegaafdheid.

Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning

Op De Roerganger combineren we talentgedreven onderwijs met de communicatiemanier vanuit PCM: zo bereiken we alle leerlingen. De ochtenden staan in het teken van de basisvakken en de middagen zijn meer vakoverstijgend wereldoriëntatie en dit wordt groepsoverstijgend ingezet.

Welke specialisten bieden extra ondersteuning op deze school?

Kwaliteitszorg en schoolplan

Download het schoolplan

Aanbod voor het jonge kind

Toelichting van de school

Met vroegschoolse educatie bedoelt men het aanbieden van een VVE-programma. VVE programma's richten zich met name op stimulering van de taalontwikkeling van jonge kinderen. Daarnaast is er steeds meer aandacht voor de sociaal-emotionele en motorische ontwikkeling en wordt ook wel gesproken van voor- en vroeg schoolse zorg en educatie (VVZE). Het reguliere taalaanbod valt niet onder VVE. Het gaat bij VVE om programma's die starten op de peuterleeftijd en doorlopen in groep 1en 2 met een doorgaande leerlijn van voorschools naar vroegschools. Het zijn geen losse lessen maar bij alles wat er in de klas gebeurt, speelt het programma een rol, ook als er niet expliciet aan activiteiten van het programma wordt gewerkt. Als er leerlingen in groep 1 komen die mee hebben gedaan aan een VVE programma is er een doorgaande lijn.

Terug naar boven