Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Door inzet van extra ondersteuners, krijgt de groepsleerkracht meer ruimte om de leerlingen zonder specifieke hulpbehoefte te begeleiden.
Door wie worden de kinderen nog meer ondersteund?
- Remedial teacher voor extra hulp aan kinderen, bijvoorbeeld dyslexie, autisme, dyscalculie of een taalontwikkelstoornis
- Intern begeleidster voor bewaken juiste zorg aan elk kind
- Plusklasleerkracht voor uitdagend onderwijs aan kinderen die zeer begaafd zijn
- Onderwijsassistente voor hulp in alle groepen waar kinderen extra instructie of uitdaging nodig hebben
- Oud-leerkrachten en andere vrijwilligers ter ondersteuning van het lees- en rekenproces
- Specialist onderwijs en jeugdzorg
Het werken aan de thema's van de Noordwijkse Methode vindt gedurende de gehele lesdag plaats in de verschillende hoeken en activiteiten.
Alle leerlingen hebben 2 maal per week bewegingsonderwijs en 1 maal per week muziekonderwijs.
Met ingang van het schooljaar 2023-2024 wil De Ark toewerken naar inclusiever onderwijs olv Linda Veringa (zie toelichting aandachtsgebied sociaal emotioneel).
Het is mogelijk dat de school extra aanbod organiseert voor het jonge kind. Die extra aandacht is bijvoorbeeld beschikbaar in samenwerking met de peuterspeelzaal, het kinderdagverblijf of in de groepen 1 en 2 van de basisschool. Het doel is om te zorgen voor een goede start op de basisschool.