Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbaar leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://achtergrondinformatie.vensters.nl/p/VenstersPO/6192449487635168" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Op onze school werken we vanaf groep 3 met homogene groepen. Onze twee kleutergroepen zijn gecombineerd, groep 1 en 2 kinderen zitten bij elkaar. We kunnen hierdoor goed inspelen op de individuele ontwikkeling van het jonge kind en de kinderen leren op een speelse manier van elkaar.
Door een klassenmanagement te hebben waarin ruimte is voor zelfstandig werken, heeft de leerkracht tijd om groepjes kinderen goed te begeleiden. Het kan hierbij dus gaan om kinderen die extra uitdaging nodig hebben of om kinderen die extra instructie en oefening nodig hebben. Dit wordt vastgelegd in een groepsplan.
Samenwerken en zorg dragen voor elkaar vinden we heel belangrijk. Een van de werkvormen die we in dit kader in de hele school laten plaatsvinden is tutoring. Oudere leerlingen worden aan jongere leerlingen gekoppeld en doen 1 keer per week een activiteit.
Naast de vakleerkrachten beeldende vorming, muziek en bewegingsonderwijs hebben we ook een vakleerkracht toneel. Twee keer per maand krijgen de kinderen uit de groepen 5 tot en met 8 toneelles.