Wat is de klachtenregeling?
Voor een probleem dat ondanks zorgvuldig overleg tussen de betrokken partijen niet opgelost kan worden, bestaat een klachtenregeling. De klachtenregeling ligt op de school/het kindcentrum ter inzage en is te downloaden van de website van Tabijn. De regeling houdt o.a. in dat u, wanneer u een klacht heeft en u er samen met de medewerker en/ of de directie van uw school/ kindcentrum niet uitkomt, contact kunt opnemen met onze contactpersoon op school (Manon Leguyt tel 0251 232410).
U kunt ook bij de interne contactpersoon terecht bij een integriteitskwestie of problemen op het gebied van sociale veiligheid. Komt u er samen niet uit, dan kunt u contact opnemen met de externe vertrouwenspersoon van Tabijn (zie ook onder Externe vertrouwenspersoon). Als deze zelf niet tot een oplossing van de klacht kan bijdragen, helpt hij/zij de klager de klacht neer te leggen bij de geschillencommissie.Tabijn is voor het behandelen van klachten aangesloten bij een onafhankelijke geschillencommissie. In de klachtenregeling staat ook beschreven hoe en binnen welke termijn een klacht kan worden ingediend bij de geschillencommissie.
Het adres van de Stichting Geschillencommissie Bijzonder Onderwijs is: Postbus 82324, 2508 EH Den Haag (tel. 070-386 1697).
Voor de kinderopvangactiviteiten is Tabijn aangesloten bij de Geschillencommissie Kinderopvang. Meer informatie vindt u op https://www.tabijn.nl/kinderopvang/geschillencommissie-kinderopvang/ of op www.degeschillencommissie.nl
Externe vertrouwenspersoon
De externe vertrouwenspersoon is er voor leerlingen, hun ouders en werknemers met meldingen en klachten over sociale onveiligheid of integriteitskwesties binnen de school of het kindcentrum. De meldingen kunnen o.a. gaan over (seksuele) intimidatie, discriminatie, (cyber)pesten, (onterechte) strafmaatregelen, nalatigheid, ongewenst gedrag, e.d..
De vertrouwenspersoon luistert, bespreekt de opties en adviseert. Het doel is om oplossingen te vinden voor de ontstane situatie. Uiteraard bespreekt u het probleem eerst met degene die het heeft veroorzaakt, de leerkracht of directie van uw school/ kindcentrum. Ook kunt u bij de interne contactpersoon van de school terecht. Komt u er samen niet uit, dan kunt u contact opnemen met de externe vertrouwenspersoon van Tabijn. Dit is Jill van der Park, zij is werkzaam vanuit GIMD en bereikbaar via 088-8008 500 of vertrouwenspersoon@gimd.nl.