Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
De school realiseert waar mogelijk thuisnabij onderwijs voor de kinderen uit de schoolomgeving. Uitgangspunt is dat kinderen zich kunnen ontwikkelen naar hun eigen mogelijkheden. Daarbij is het van belang de ondersteuningsbehoeften van kinderen tijdig te signaleren en in kaart te brengen. De school doet dit in samenwerking met ouders en kinderen, waarbij ouders gezien worden als ervaringsdeskundige en pedagogische partner. Bij het realiseren van passend onderwijs wordt niet alleen gekeken naar de mogelijkheden van het kind, maar ook naar de mogelijkheden van de school zelf, zodat zo goed mogelijk kan worden aangesloten bij de ondersteuningsbehoefte van elk kind. Soms heeft een kind meer ondersteuning nodig dan de school kan bieden. In dat geval zoekt de school, samen met de ouders, naar een passende oplossing.
Otterkolken kan ondersteuning bieden aan:
- leerlingen met ernstige lees-spellingsproblemen of dyslexie
- leerlingen met ernstige rekenproblemen of dyscalculie
- leerlingen met meer dan gemiddelde intelligentie
- leerlingen met minder dan gemiddelde intelligentie
- leerlingen met een Taal Spraak Stoornis
- leerlingen met lichte sociaal emotionele problematiek
Faciliteiten die wij kunnen bieden staan beschreven in ons Schoolondersteuningsprofiel.
Het is mogelijk dat de school extra aanbod organiseert voor het jonge kind. Die extra aandacht is bijvoorbeeld beschikbaar in samenwerking met de peuterspeelzaal, het kinderdagverblijf of in de groepen 1 en 2 van de basisschool. Het doel is om te zorgen voor een goede start op de basisschool.