Marjan Meijer
Directeur
Hendriklaan 5 3481 VR Harmelen
Alle personeelsleden van de school vormen samen het team. Zowel de leerkrachten voor de klas, als het niet onderwijzend personeel. Vaak zijn er op een school specialisten aanwezig die extra ondersteuning bieden aan leerlingen die dit nodig hebben. Elke school kent daarin een eigen aanpak. Hoe het team is samengesteld en hoe de school bijvoorbeeld vervanging regelt? Dat kan alleen de school je vertellen.
Indien er vervanging nodig is voor het personeel, kunnen wij een beroep doen op de PIO-invallerspool.
Directeur
Kwaliteit staat hoog in ons vaandel. Instrumenten die wij hanteren om onze kwaliteit te bewaken zijn: een interne audit (tweejaarlijks), het inspectierapport, feedback op de door ons gegeven V.O.-adviezen, de jaarlijkse opbrengsten van de Cito-toetsen, de tevredenheidsonderzoeken onder ouders en leerlingen. Aandachtspunten uit de tevredenheidsonderzoeken worden als actiepunt meegenomen naar het Jaarplan van het volgende jaar.
Onze leerlingen behalen in de regel eindresultaten die tenminste voldoen aan de gestelde minimumnorm. De gekozen methoden sluiten aan bij de onderwijsbehoefte van alle leerlingen. De leerstof wordt tenminste op drie niveaus aangeboden en leidt tot referentieniveau van minimaal 1F.
Voor de vakgebieden rekenen & wiskunde gebruiken wij de digitale methode Snappet (groep 6-8).
Op De Fontein wordt in alle groepen les gegeven in de Engelse taal.
Sinds het schooljaar 2020-2021 hebben we een vakdocent muziek. Tot en met groep 6 worden de muzieklessen verzorgd door " Het Klooster" in Woerden.
In de bovenbouw gebruiken wij een digitale muziekmethode.
Naast de structurele lessen bieden we voor alle groepen workshops aan en theaterbezoek.
Deze worden verzorgd door het Klooster woerden en de KUVO.
In ons schoolondersteuningsprofiel beschrijven wij hoe wij op De Fontein extra ondersteuning bieden aan onze leerlingen.
Dit i.s.m. Passenderwijs.
Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning
Leerlingen met een extra ondersteuningsbehoefte krijgen in de eerste plaats binnen de groep extra aandacht (gedifferentieerd werken).
Blijkt er meer ondersteuning nodig te zijn dan wordt de onderwijsassistent of de RT-er ingezet.
Indien nodig neemt de IB-er contact op met Passenderwijs.
Het is mogelijk dat de school extra aanbod organiseert voor het jonge kind. Die extra aandacht is bijvoorbeeld beschikbaar in samenwerking met de peuterspeelzaal, het kinderdagverblijf of in de groepen 1 en 2 van de basisschool. Het doel is om te zorgen voor een goede start op de basisschool.