Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Het onderwijs kan op verschillende manieren georganiseerd worden. De school kiest zelf hoe leerlingen worden gegroepeerd en wat de invulling is van de beschikbare onderwijstijd. Soms zijn er op de school extra middelen die helpen bij het organiseren van het onderwijs.
Informatie over onze werkwijze in de onderbouw vindt u in de schoolgids.
In de schoolgids is een overzicht te vinden van onze methoden en hoe wij daar mee werken. Voor vragen hierover kunt u zich richten tot de leerkracht(en).
De school geeft extra ondersteuning aan kinderen die dat nodig hebben. Dit doen we middels aangepaste leerstof zoals omschreven in onze groepsplannen of individuele handelingsplannen. Hier zetten we bewust ervaren, gespecialiseerde leerkrachten op in, zodat we nog meer kunnen aansluiten bij de behoefte van individuele leerlingen. Deze extra ondersteuning voeren wij zowel uit richting de leerlingen die (veel) extra uitdaging nodig hebben, de zgn. plusleerlingen, als richting de leerlingen die extra instructie nodig hebben om de basisstof te kunnen beheersen.
Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning
We hebben op de Beatrixschool een specifieke plusvoorziening buiten de groep, waar gelijkgestemde meer- en hoogbegaafde leerlingen één dagdeel per week een specifiek aanbod krijgen (De Vlotte Geesten). Hiervoor is het noodzakelijk dat de basisstof voor deze leerlingen gecompact wordt. Kinderen krijgen projectmatige uitdaging met zowel verbreding- als verdiepingsstof.
Daarnaast kiezen we ervoor om groepsdoorbroken te werken in instructiegroepen en gedurende de hele week twee ervaren collega 's in de flexibele schil extra ondersteuning op maat aan te bieden aan die leerlingen die dit nodig hebben. Hierdoor streven we ernaar om ons onderwijs nog meer op maat te verzorgen.
De school werkt in de onderbouwgroep met Onderbouwd. Dit programma komt tegemoet aan kinderen die basisondersteuning nodig hebben. Ook zijn er mogelijkheden binnen deze methode voor kinderen die nog niet zo ver zijn óf kinderen die juist al wat meer aankunnen.