C.B.S. Het Startblok

Biezenplein 2 3845 KA Harderwijk

Schoolfoto van C.B.S. Het Startblok

Het team

Alle personeelsleden van de school vormen samen het team. Zowel de leerkrachten voor de klas, als het niet onderwijzend personeel. Vaak zijn er op een school specialisten aanwezig die extra ondersteuning bieden aan leerlingen die dit nodig hebben. Elke school kent daarin een eigen aanpak. Hoe het team is samengesteld en hoe de school bijvoorbeeld vervanging regelt? Dat kan alleen de school je vertellen.

Vakleerkrachten op deze school

Hoe wordt vervanging geregeld?

Het verlof van collega's wordt geregeld via 'personeelszaken' Stichting VCO Harderwijk-Hierden.

De collega's kunnen via het formulier 'verlofaanvraag' een aanvraag doen voor betaald/onbetaald verlof. 


Vervanging

Ten eerste bevragen we onze Startblok collega's om (extra) te werken voor de betreffende groep.

Ten tweede richten we ons op de VCO invalpool voor een geschikte leerkracht. 

Directie van de school

Medewerkers op deze school (instellingsniveau)

Hoe is de verdeling mannen en vrouwen?

Bron

Wat is de leeftijd van de teamleden?

Bron

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bron

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Het onderwijs kan op verschillende manieren georganiseerd worden. De school kiest zelf hoe leerlingen worden gegroepeerd en wat de invulling is van de beschikbare onderwijstijd. Soms zijn er op de school extra middelen die helpen bij het organiseren van het onderwijs.

Klasindeling

  • Leerstofjaarklassen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Toelichting van de school

In leerjaar 1 en 2 bieden we thematisch lesstof aan binnen alle aangegeven ontwikkelingsdoelen van SLO Het jonge kind. Dit doen we middels het aanbieden van een rijke, uitdagende en betekenisvolle leeromgeving. De leerkracht observeert de spelsituaties en -activiteiten aan de hand van de methodiek van KIJK! (Bazalt)
Twee keer per jaar worden de observaties omgezet in een registratie met daarbij een ontwikkelingsgericht rapport. De ontwikkeling van het kind wordt met ouders besproken. De leerkrachten analyseren de opbrengsten en stellen nieuwe doelen voor de volgende periode. 

Leerjaar 3 t/m 8

Toelichting van de school

Voor groep 3-8 nemen we ruim de tijd voor het aanbieden, inoefenen en verwerken van de doelen van alle basisvaardigheden. (SLO doelen) Dat houdt in dat er elke dag tijd is voor een les rekenen, lezen, spelling en taal. 

Net als bij de groepen 1-2 geldt ook voor de groepen 3 t/m 8 dat alle vakgebieden aan bod komen, zoals in het curriculum (onderwijsdoelen) wordt aangegeven. De collega's van het Startblok vinden het belangrijk de onderwijstijd zo effectief mogelijk te gebruiken. Vier keer per jaar worden de leeropbrengsten gemonitord. Dit geldt ook voor de sociaal emotionele ontwikkeling, die twee keer per jaar wordt geregistreerd in Kindbegrip. Het team analyseert de gegevens en past daar waar nodig de onderwijstijd per vakgebied per groep aan. Zo maken we maximaal efficiënt gebruik van de beschikbare onderwijstijd.

Extra mogelijkheden op deze school

Extra ondersteuning van de leerlingen

Toelichting van de school

0

Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning

We gaan voor inclusie. We kijken naar de behoefte van elk kind om samen in gesprek te gaan wat de (on)mogelijkheden zijn. 

Welke specialisten bieden extra ondersteuning op deze school?

Kwaliteitszorg en schoolplan

Download het schoolplan

Aanbod voor het jonge kind

Het is mogelijk dat de school extra aanbod organiseert voor het jonge kind. Die extra aandacht is bijvoorbeeld beschikbaar in samenwerking met de peuterspeelzaal, het kinderdagverblijf of in de groepen 1 en 2 van de basisschool. Het doel is om te zorgen voor een goede start op de basisschool.

Terug naar boven