Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Groepsindeling en leerkrachten schooljaar 2020-2021
groep 1
ma tm vr: Trijnie HuisjesGroep 1/2
ma, di en vr: Jenneke Brand
wo en do: Wilma WendtGroep 2/3
ma en di: Henrieke Stroeve
wo tm vr: Sandra vd VinneGroep 3:
ma tm vr: Betty de HaanGroep 4:
ma tm wo: Ina Bosch
do en vr: Hellen vd WerfhorstGroep 5:
ma /m vr: Gerry KelderGroep 6:
ma tm vr: Sabine PoortmanGroep 6/7:
ma tm vr: Ruth WijnholtGroep 7:
ma tm do: Ineke Schuman
vr: Anneke Slotgroep 8:
ma: Mernik Brink
di tm vr: Irene HallinkIB-er onderbouw: Wilma Dijkhuis
IB-er bovenbouw: Tineke Broekroelofs
Ondersteuning in de groepen: Anneke Slot, , Hellen vd Werfhorst
Ondersteuning alg: Juf Calada Boerman (onderwijs assistent)Op werkdagen zijn de leerkrachten buiten de lesuren telefonisch bereikbaar op tel.nr. 0523-271574
Voor e-mailadressen zie de bijlage
De werkdag in de groepen 1 en 2 wordt ingedeeld aan de hand van het activiteitenrooster.
Met de kinderen delen we onze morgen/middag in met behulp van de dagritme – kaarten en tijdwijzer. Op een speelse manier leren de kinderen hoe hun wereld in elkaar zit. In de kleutergroepen werken we aan de hand van thema's (school, vakantie, herfst, lente). Voor het volgen, plannen en evalueren van de ontwikkeling van het jonge kind maken wij gebruik van de leer- en ontwikkelingslijnen van het jonge kind van Parnassys.
In groep 3 is leren lezen en taal samengevoegd
In de urentabel wordt globaal weergegeven hoeveel tijd we per week aan de verschillende vakken besteden. Het gaat hier om gemiddelden die enigszins per leerjaar kunnen verschillen. U ziet dat de nadruk valt op rekenen, taal en lezen. Daar zijn de kinderen de helft van de week mee bezig. Naast Rekenen-Taal-Lezen is er in alle groepen voldoende aandacht voor de kennisgebieden (aardrijkskunde, geschiedenis en natuur) en de creatieve vakken.
Op onze school stemmen wij het onderwijs zo goed mogelijk af op wat een kind nodig heeft om te kunnen en om zich te ontwikkelen. Kinderen met extra onderwijsbehoeften zijn welkom op onze school. Wij hebben onder meer een aanbod voor leerlingen met taal-leesproblemen, met (ernstige) rekenproblemen, voor leerlingen met een beneden-gemiddelde intelligentie, en voor leerlingen met sociaal emotionele- en gedragsproblemen. Wij ontwikkelen ons in het werken met meer- en hoogbegaafde leerlingen. Onze intern begeleider ondersteunt de leerkrachten bij de begeleiding van kinderen met extra onderwijsbehoeften. Verder is aan onze school een orthopedagoog verbonden en kunnen we gebruik maken van specialisten die werken voor het samenwerkingsverband Passend onderwijs Veld Vaart & Vecht. Wanneer we zorgen hebben over de ontwikkeling van een leerling, delen we deze zorgen vanaf het eerste moment van signaleren met de ouders. We willen de ervaringskennis van ouders benutten voor de begeleiding op school. We zien school en ouders als partners die samen optrekken om een kind met extra onderwijsbehoeften zo optimaal mogelijke ontwikkelingskansen te bieden. Sommige leerlingen hebben meer ondersteuning nodig dan onze school kan bieden. Dan zoeken we samen met de ouders naar een passende oplossing