RK Basisschool Schuttevaer

Keeten 2 4417 CD Hansweert

  • Schoolfoto van RK Basisschool Schuttevaer
  • Schoolfoto van RK Basisschool Schuttevaer
  • Schoolfoto van RK Basisschool Schuttevaer
  • Schoolfoto van RK Basisschool Schuttevaer
  • Schoolfoto van RK Basisschool Schuttevaer

Het team

Toelichting van de school

Groepsindeling en inzet formatie (onderstaande is onder voorbehoud; door ziekte, herplaatsing of andere oorzaken kunnen wijzigingen noodzakelijk zijn; wij berichten u daar dan z.s.m. over):

Directeur: Marjon van Nispen
Bereikbaar op maandag t/m vrijdag

Intern begeleider: Nicole Loopik
Aanspreekpersoon bij afwezigheid van de directeur
Bereikbaar op dinsdag t/m donderdag

Groep 1/2:
Gitana van Esseveld op maandag t/m vrijdag

Groep 3/4:
Hanny van Langevelde op maandag t/m woensdag en vrijdagochtend
Max Joosse op donderdag en vrijdag

Groep 5/6:
Max Joosse op maandag
Clarence van den Boom op dinsdag t/m vrijdag

Groep 7/8:
Inez Ossewaarde op maandag t/m vrijdag
Max Joosse op dinsdag

Onderwijsassistent:

Marijn Witkam op maandag en dinsdag

Vakleerkracht Bewegingsonderwijs

Désirée Hulsmeijer op maandagmiddag en donderdagmiddag

Vakleerkrachten op deze school

Hoe wordt vervanging geregeld?

Mocht er een leerkracht ziek zijn of verlof hebben, wordt er eerst gekeken of de vervanging intern opgelost kan worden. Een duocollega of interne collega wordt gevraagd de groep over te nemen. Indien dit niet mogelijk is, wordt gekeken of er iemand vanuit de vervangingspool binnen de Prisma scholengroep beschikbaar is en kan worden ingezet. Het komt voor dat er helemaal niemand beschikbaar is.

Is er helemaal niemand voor handen, kan het voor komen dat een groep samengevoegd wordt of naar huis wordt gestuurd. Dit wordt uiteraard alleen in uiterste nood gedaan. 

Medewerkers op deze school (instellingsniveau)

Hoe is de verdeling mannen en vrouwen?

Bron

Wat is de leeftijd van de teamleden?

Bron

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bron

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Toelichting van de school

Doordat onze school bestaat uit combinatiegroepen, is elke groep altijd een keer de jongste, maar ook de oudste. Daarnaast kunnen leerlingen meeliften op instructie aan de andere groep, zowel voor extra instructie of instructie voor leerlingen die voorlopen in hun ontwikkeling. 

Om ervoor te zorgen dat de effectieve leertijd op school zo groot mogelijk is, willen wij hier met de nodige zorgvuldigheid mee omgaan. Zowel de school als de ouders kunnen hiervoor zorg dragen. Dit betekent dat wij als school maatregelen nemen om uitval te voorkomen. Zo beginnen de lessen op tijd en eindigen zij ook op tijd. Dit geldt ook voor de pauzes. Wij verwachten onze leerlingen dan ook op tijd op school om de dag op tijd te beginnen. 

Klasindeling

  • Combinatiegroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Toelichting van de school

De leerlingen in groep 1/2 leren spelenderwijs aan de hand van verschillende thema's en onder andere de methode Schatkist. Ook werken we aan de hand van een beredeneerd aanbod. Dat houdt in dat we werken aan de hand van thematisch onderwijsaanbod met betekenisvolle samenhangende activiteiten, op basis van vooraf vastgestelde leer- en ontwikkelingsdoelen. Zo ontwikkelen de leerlingen zich op taal-, reken-, motorisch- en sociaal-emotioneel vlak. 

Bron

Leerjaar 3 t/m 8

Toelichting van de school

De basisvakken rekenen, taal en spelling worden gegeven met behulp van Snappet, een adaptieve digitale lesmethode.

Onder wereldoriëntatie vallen de volgende vakken: aardrijkskunde, geschiedenis, natuur, verkeer en burgerschap.

Onder kunstzinnige en creatieve vorming vallen de volgende vakken: handvaardigheid, muziek, tekenen en atelier (groepsdoorbrekend werken aan kunst- en cultuureducatie).

Onder bewegingsonderwijs vallen alle gymlessen, in groep 3/4 gecombineerd met zwemlessen.

Bron

Extra mogelijkheden op deze school

Extra ondersteuning van de leerlingen

Toelichting van de school

Sommige leerlingen hebben extra ondersteuning nodig om hun schoolloopbaan goed te doorlopen. Wat die kinderen nodig hebben en wat de school kan bieden is afhankelijk van de actuele situatie. Kinderen veranderen en scholen veranderen. Een schoolondersteuningsprofiel is een beschrijving van de algemene ondersteuningsmogelijkheden van de school, de grenzen aan opvangbaarheid en de ambities van het team ten aanzien van het begeleiden van kinderen met extra onderwijsbehoeften. Voor leerlingen die extra begeleiding of ondersteuning nodig hebben, zowel binnen als buiten de klas, stellen we een handelingsplan of ontwikkelingsperspectief (OPP) op, waarbij we zoveel mogelijk proberen uit te gaan van meetbare doelen, die in een periode van 6 tot 8 weken bereikt kunnen worden. Na deze periode wordt dan nagegaan of deze doelen bereikt zijn en wordt de volgende stap bepaald. Ouders zijn altijd betrokken in de (extra) ondersteuning van hun kind(eren). 

Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning

Een goede samenwerking in de school is belangrijk op gebied van extra ondersteuningsbehoefte, maar in sommige gevallen is het nodig om hulp van derden in te zetten. Door als school een goed netwerk te hebben met daarin hulpinstanties kunnen we onze leerlingen de juiste ondersteuning bieden. Denk hierbij aan Kind op 1, Centrum Jeugd en Gezin, GGD, logopedie, fysiotherapie, etc. Daarin is het belangrijk voor de toekomst om de contacten te blijven onderhouden en de ontwikkelingen in de regio op dit gebied te blijven volgen. 

Welke specialisten bieden extra ondersteuning op deze school?

Kwaliteitszorg en schoolplan

Download het schoolplan

Aanbod voor het jonge kind

Toelichting van de school

We hebben een beredeneerd aanbod voor de leerlingen in groep 1/2, waarme we aansluiten op de persoonlijke ontwikkeling van het kind. Voor de leerlingen met een VVE-indactie die vanuit de kinderopvang bij ons op school komen wordt er gekeken naar wat voor extra aanbod er nodig is. Dit doen wij altijd in overleg met ouders en kinderopvang. We maken onder andere gebruik van de methode Schatkist waarbij jonge kinderen spelenderwijs en thematisch gericht werken aan de ontwikkelingslijnen die horen bij jonge kinderen. Daarnaast heeft de combinatiegroep 1/2 beschikking tot twee lokalen, waardoor ze letterlijk en figuurlijk de ruimte hebben om te groeien en zich te ontwikkelen. 

Terug naar boven