RK Basisschool De Bolderik

Beatrixstraat 68 4273 ET Hank

  • Schoolfoto van RK Basisschool De Bolderik
  • Schoolfoto van RK Basisschool De Bolderik
  • Schoolfoto van RK Basisschool De Bolderik
  • Schoolfoto van RK Basisschool De Bolderik
  • Schoolfoto van RK Basisschool De Bolderik

Het team

Toelichting van de school

Op basisschool de Bolderik wordt gewerkt met een enthousiast en betrokken team. Het team is gemotiveerd om, in goede samenwerking met ouders, bestuur en ondersteunende instanties, de kinderen de kansen te bieden om zich optimaal te ontwikkelen.

Vakleerkrachten op deze school

Hoe wordt vervanging geregeld?

Wanneer een leerkracht verlof heeft aangevraagd (bijvoorbeeld zwangerschapsverlof, zorgverlof), wordt deze aanvraag middels een formulier ingediend bij de stichting. De aanvraag wordt in behandeling genomen en de leerkracht krijgt te horen of het verlof wordt verleend. 
Wanneer de leerkracht verlof heeft gekregen wordt er direct gezocht naar een invalleerkracht om de desbetreffende groep op te vangen. 

Directie van de school

Medewerkers op deze school (instellingsniveau)

Hoe is de verdeling mannen en vrouwen?

Bron

Wat is de leeftijd van de teamleden?

Bron

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bron

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Toelichting van de school

Voorlopige indeling:

Op de Bolderik werken wij met de volgende groepen:

groep 1-2A: juf Willemijn en juf Adrilene
groep 1-2B: juf Esther en juf Lieke
groep 3: juf Ashley
groep 4: juf Jeanette en juf Seyma
groep 5: juf Christel en juf Maria
groep 5/6: juf Kelly
groep 7: juf Loes
groep 7/8: meneer Mathijs en juf Janny
groep 8: juf Linda

Een keer per week wordt er op de Bolderik een verrijkingsgroep voor leerlingen uit groep 6 t/m 8 georganiseerd door juf Laura. Dit is een samenwerking tussen bs de Peppel in Dussen en bs de Bolderik. 

Klasindeling

  • Leerstofjaarklassen
  • Combinatiegroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Toelichting van de school

De kleuterklassen besteden naast deze vakken ook tijd aan de dagopening en wisselende activiteiten. Deze tijd is inbegrepen bij 'taal'. 

Bron

Leerjaar 3 t/m 8

Toelichting van de school

De weergegeven tijd uit bovenstaande tabel is de tijd die de groepen per week besteden aan de genoemde vakgebieden. Alle groepen besteden naast bovengenoemde vakken ook tijd aan presentatievormen (boekbespreking in de bovenbouw, kringgesprek etc.) en klassen specifieke vakken en/of onderdelen. In iedere groep wordt aandacht besteed aan de sociaal emotionele ontwikkeling. 

Gebruik mobiele telefoons en smartwatches
Op de Bolderik wordt er tijdens de lessen geen gebruik gemaakt van een eigen device. Wanneer er in de bovenbouw wel een telefoon wordt meegenomen naar school, wordt deze in de telefoontas op 'vliegtuigstand' opgeborgen in het eigen klaslokaal. De school is niet verantwoordelijk en aansprakelijk voor defecten en/of verlies van het device. 

Douchen na de gym
Vanaf groep 6 frissen de kinderen zich op na de gymles, door te douchen of zich te wassen. Hiermee volgen wij het advies op van de GGD i.v.m. de hygiëne. De jongens en meisjes douchen apart van elkaar. Er zijn twee kleedruimtes waar gebruik van wordt gemaakt. 

     

Bron

Extra mogelijkheden op deze school

Extra ondersteuning van de leerlingen

Toelichting van de school

De leerlingen en de ondersteuning worden verdeeld over vier categorieën binnen onze organisatie.

1. Leerlingen met een onderwijsvraag, ze worden binnen de basisondersteuning begeleid.

2. Leerlingen met een onderwijsvraag voor extra aandacht, ze zijn besproken in het ondersteuningsteam en zo mogelijk extern gediagnosticeerd. Ze worden binnen de basisondersteuning plus begeleid.

3. Leerlingen met een speciale onderwijsvraag en eventueel zorgvraag, ze hebben meer gespecialiseerd onderwijs en eventueel zorgbegeleiding nodig. Dit wordt dan in een OPP (ontwikkelingsperspectief) uitgewerkt. Ze worden binnen de extra ondersteuning intern en mogelijk extern extra begeleid.

4. Leerlingen met een zeer speciale onderwijs en eventuele zorgvraag, ze hebben intensief gespecialiseerd onderwijs en eventueel zorgbegeleiding nodig. Dit wordt ook uitgewerkt in een OPP. Ze worden binnen de extra ondersteuning plus intern en mogelijk extern extra begeleid.

Het schoolondersteuningsprofiel van de Bolderik is terug te vinden op de website van de Bolderik en op de pagina van de Bolderik van scholen op de kaart (scholenopdekaart.nl).

Samenwerkingsverband Driegang
SWV Driegang biedt voor kinderen woonachtig in onze gemeente een samenhangend geheel van ondersteuning en voorzieningen, binnen en tussen scholen, zodat voor al deze leerlingen een passend onderwijsprogramma kan worden geboden. Voor extra informatie kunt u kijken op de website van Driegang: http://www.driegang.nl. 

Leerlingenzorg door externen 

Leerlingenzorg door externen onder schooltijd
De basisscholen van Stichting Uniek worden steeds vaker geconfronteerd met ouders/verzorgers die voor eigen rekening externe hulp inschakelen om extra zorg voor hun kinderen te organiseren. Voor Stichting Uniek is dit aanleiding geweest om beleidsafspraken te maken, die gelden voor elke school binnen onze stichting. Op grond van artikel 40* en 41** van de Wet op het Primair Onderwijs (WPO) zijn de volgende afspraken vastgelegd:

Hulp door externen onder schooltijd binnen de eigen school
In beginsel wordt geen medewerking verleend aan hulp door externen onder schooltijd binnen een ‘Uniek’ school. Indien er sprake is van een medische indicatie kan hierop – mits praktisch uitvoerbaar – een uitzondering gemaakt worden. Deze hulp wordt gegeven onder verantwoordelijkheid van de directie. De directie maakt hierover dan ook schriftelijke afspraken met de externe hulpverlener en ouder/verzorger.

Hulp door externen onder schooltijd buiten de eigen school
In beginsel wordt geen medewerking verleend aan hulp door externen onder schooltijd buiten de eigen school. Bij een medische indicatie of bij een beschikking vanuit het CJG kan hiervoor een uitzondering gemaakt worden. Wel dienen er goede schriftelijke afspraken gemaakt te worden over de frequentie en de tijdsduur van de externe behandeling. De school kan geen verantwoordelijkheid nemen voor deze externe hulp. Indien leerlingen onder schooltijd les krijgen op een andere plaats, blijft het bevoegd gezag verantwoordelijk.

* Artikel 40 WPO handelt over de kosteloosheid van het onderwijs. Bij eenmaal toegelaten leerlingen mag een verdere toegang tot onderwijsactiviteiten niet afhankelijk worden gesteld van een geldelijke bijdrage van ouders.
** Artikel 41 WPO schrijft voor dat een leerling dient deel te nemen aan alle onderwijsactiviteiten. Het bevoegd gezag heeft de uitvoering van deze taak overgedragen aan de school onder eindverantwoordelijkheid van de directeur. Het is uiteindelijk ook de verantwoordelijkheid van het bevoegd gezag of de onderwijsactiviteiten alleen mogen worden verzorgd door het eigen personeel en reguliere hulpverleners of ook door externen. Indien dit laatste het geval is, is het bevoegd gezag ook verantwoordelijk en aanspreekbaar voor de geboden extra zorgactiviteiten.



Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning

Wij zetten de trajecten voort die zijn opgesteld voor de individuele leerlingen met een specifieke onderwijsbehoefte. In samenwerking met het samenwerkingsverband worden de plannen tussentijds bekeken en geëvalueerd. We stemmen alles af op de mogelijkheden van de kinderen en zoeken passende begeleiding voor de kinderen die daar behoefte aan hebben. Daarnaast zijn er twee onderwijsassistenten die de leerlingen ondersteuning bieden. Dit doen zij met een groepje of individueel. De ondersteuning vindt plaats in de klas of op een andere geschikte plaats in de school. Wij hebben het uitgangspunt thuisnabij onderwijs. Dat betekent dat onze leerlingen zo veel als mogelijk de extra ondersteuning binnen onze school krijgen. De leerkrachten stemmen het onderwijs zo veel mogelijk af op wat een leerling nodig heeft.

Welke specialisten bieden extra ondersteuning op deze school?

Kwaliteitszorg en schoolplan

Download het schoolplan

Aanbod voor het jonge kind

Toelichting van de school

Er is regelmatig contact met voorschool Ziezo voordat de kinderen op de Bolderik starten. Ook worden er speelmomenten georganiseerd waarbij de kinderen van de voorschool een paar keer per jaar komen spelen op het schoolplein met een van onze kleutergroepen. 

           

Terug naar boven