Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Het onderwijs kan op verschillende manieren georganiseerd worden. De school kiest zelf hoe leerlingen worden gegroepeerd en wat de invulling is van de beschikbare onderwijstijd. Soms zijn er op de school extra middelen die helpen bij het organiseren van het onderwijs.
Onze school houdt zich aan de wettelijke eisen m.b.t. de lestijd welke wordt besteed aan de vakgebieden.
Elk schooljaar voldoet de onderwijstijd aan de wettelijke eisen.
Op OBS de Zonnewijzer geven wij graag goed en passend onderwijs aan onze leerlingen. Dit doen wij vanuit onze missie: De Zonnewijzer bereidt kinderen voor op hun toekomst. Plezier, samenwerken, veiligheid, betrokkenheid en vertrouwen zijn de kernwaarden die in ons onderwijs hoog in het vaandel staan. Ons motto is: Leren met plezier en zelfvertrouwen!
De Zonnewijzer is een openbare bassischool, een van de scholen van stichting Spaarnesant. De missie van de scholen van Spaarnesant ishet bieden van een passend onderwijsaanbod en een gelukkige schooltijd. Spaarnesantscholen werken vanuit dekernwaarden van het openbaar onderwijs, zijnde plezier, ambitie, vertrouwen, openheid en samenwerking.
OBS de Zonnewijzer staat open voor alle leerlingen die het reguliere onderwijsaanbod kunnen volgen. Ouders en school kunnen samen bekijken of de school past bij hun kind. Voor sommige leerlingen is extra zorg, de zogenaamde zorgverbreding noodzakelijk.Een belangrijk doel bij het geven van extra zorg aan leerlingen, is het bereiken van een passend leerproces, waarbij tegemoet wordt gekomen aan de onderwijsbehoeften van de leerling. Hoewel de school het liefst alle kinderen aanneemt, is plaatsing niet altijd mogelijk. Wij hanteren enkele criteria, welke leidend zijn voor aanname bij ons op school. Deze zijn als volgt;
Op het moment dat een kind op school komt moet het zindelijk zijn. Er dient in de groep voldoende opnamecapaciteit te zijn. Daarmee doelen we niet alleen op de fysieke ruimte per kind, ook de begeleidingsruimte in de klas is een bepalende factor. We streven ernaar om de groepen niet groter te maken dan 30 leerlingen. Ten aanzien van onderwijs en begeleiding voor het kind dient onze school voldoende specifieke deskundigheid in huis te hebben om passend onderwijs te kunnen bieden. Bij het bieden van ondersteuning aan een kind zijn de ARBO-richtlijnen voor het schoolpersoneel leidend.
Als kinderen vanuit een kinderdagverblijf of peuterspeelzaal op de Zonnewijzer worden geplaatst, vindt er een warme overdracht plaats.