Wat is de klachtenregeling?
Klachtenregeling
Ouders, leerlingen en medewerkers kunnen klachten indienen over gedragingen en beslissingen en nalaten daarvan van het bestuur, de directie en medewerkers. De klachtenregeling van Spaarnesant gaat ervan uit dat de meeste klachten over de dagelijkse gang van zaken in de school in onderling overleg tussen ouders, leerlingen, medewerkers en schoolleiding op een juiste wijze worden afgehandeld. Indien dat echter, gelet op de aard van de klacht niet mogelijk is, of indien de afhandeling niet naar tevredenheid heeft plaatsgevonden, kan men een beroep doen op het bestuur, een vertrouwenspersoon dan wel de Landelijke Klachtencommissie Onderwijs.
Externe vertrouwenspersoon
Leerlingen en ouders kunnen met klachten die betrekking hebben tot seksuele intimidatie, agressie, geweld, pesten, discriminatie en racisme terecht bij de vertrouwenspersoon die werkzaam is bij het team jeugdartsen van GGD Kennemerland, Zijlweg 200, 2015 CK Haarlem, T 023-789 1600 (m t/m v 8:30 - 17:00)
Bestuur
Wanneer er binnen de school geen passende oplossing gevonden kan worden kunt u een brief sturen aan het bestuur van Spaarnesant. Hierin dient u het probleem en uw wensen aan te geven en hetgeen u reeds heeft ondernomen om tot een oplossing te komen. Er wordt dan contact met u opgenomen.
Stichting Spaarnesant
Postbus 800
2023 RV Haarlem
Landelijke klachtencommissie onderwijs
Mocht ook de tussenkomst van het bestuur niet tot een bevredigende oplossing leiden dan resteert de formele weg naar de Landelijke Klachtencommissie Onderwijs. Spaarnesant is hierbij aangesloten. Deze commissie behandelt de klacht en geeft het bestuur advies over de gezondheid van de klacht en de te nemen maatregelen. Meer informatie over de klachtencommissie, de procedure en het klachtenreglement kunt u vinden op de website www.onderwijsgeschillen.nl.
Landelijke Klachtencommissie
Postbus 85191
3508 AD Utrecht