Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Op onze school werken we volgens het leerstofjaarklassen systeem en werken we met combinatiegroepen. Jonge en oudere kinderen leren van en met elkaar. Met sommige vakken en met sommige leerlingen werken we groepsdoorbrekend. We geven IPC hier op school. Met plezier leren! Wij weten dat kinderen het best leren door boeiende, actieve en zinvolle lessen. Dat is wat IPC doet! In de klas wordt gewerkt rondom thema’s. De thema’s bestaan uit de vakken geschiedenis, aardrijkskunde, natuur, techniek, ICT, muziek en beeldende vorming. kijken dan naar het kind en de onderwijsbehoeften. Sommige groepen worden door een onderwijsassistent ondersteund.
De wereldoriënterende en de creatieve vakken vallen onder IPC. Iedere middag werken de groepen 1 t/m 8 thematisch aan verschillende vaardigheden binnen een thema.
Wij zorgen er met ons team voor dat onze leerlingen de onderwijsondersteuning krijgen die zij nodig hebben om zich zo goed mogelijk te kunnen ontwikkelen en daarbij de kerndoelen van het basisonderwijs behalen. Dit doen we in samenspraak met de ouders en/of verzorgers. Pas als de hulpvraag van de leerling de mogelijkheden van onze school aantoonbaar te boven gaat, zoeken we naar een andere meer passende onderwijsplek voor deze leerling. We werken hiervoor optimaal samen met de andere basisscholen en de scholen voor speciaal (basis)onderwijs in het samenwerkingsverband. Door intensief samen te werken zorgen we ervoor dat elke leerling zo thuisnabij mogelijk de onderwijsondersteuning krijgt die zij of hij nodig heeft. In onze school bieden wij de leerlingen de onderwijsondersteuning die zij nodig hebben om te leren en zich goed te kunnen ontwikkelen. De onderwijsondersteuning is erop gericht dat elke leerling zich in een ononderbroken proces kan ontwikkelen en daarbij de kerndoelen van het basisonderwijs behaalt. Wij doen veel in onze school om de leerlingen passend onderwijs te geven. Wij beschikken over diverse mogelijkheden om extra ondersteuning te geven aan de leerlingen die dit nodig hebben. Wij kunnen veel doen maar niet alles. Sommige leerlingen hebben hele specialistische ondersteuning nodig vanuit (zeer) specifieke onderwijsbehoeften. Hier gaan wij samen op zoek naar een passende oplossing voor het kind.Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning
De komende jaren focussen we op:
? Versterken van een doorgaande lijn van peuters naar kleuters
? Versterken van een doorgaande lijn van groep 2 naar groep 3
? Meer- en hoogbegaafdheid verder ontwikkelen
? IPC; assessments voor learning en leergesprekken uitdiepen, geïntegreerd thematisch werken
? Ontwikkelen leerkrachtvaardigheden: de leerkracht als coach en eigenaarschap van leerlingen vergroten
De peuteropvang is opgenomen in het schoolgebouw. Er is een goede samenwerking met de peuteropvang van Het Fantaziehuis. Er is regelmatig overleg en er vindt een warme overdracht plaats. De leerlingen die VVE hebben gehad op de peuteropvang nemen op de basisschool deel aan de taalklas. Er is extra aandacht voor taal en een rijke leeromgeving.