Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Wij participeren in het project Giga Molenlanden. Dit wordt gefinancierd door de basisscholen Molenwaard, de gemeente en de overheid. De leerkrachten in de scholen worden ondersteund door sportcoaches, een muziekdocent en een cultuurcoach. Er is een breed cultureel en sportief naschools aanbod, wij vinden het belangrijk dat kinderen de mogelijkheid krijgen om hun talenten te ontdekken en nieuwe ervaringen opdoen!
Lees meer op Giga Molenlanden!
OBS De Ammers biedt basisondersteuning aan alle leerlingen. De weging en spreiding zijn gemiddeld. Dat betekent dat de doelgroep past in het gemiddelde van Nederland, en dat de onderlinge verschillen tussen leerlingen en hun achtergronden van gemiddelde grootte zijn. Wij passen ons onderwijs ook aan aan de (leer)behoeften van onze leerlingen.
Er zijn leerlingen met specifieke leerbehoeften die wij faciliteren door:
- Extra onderwijsondersteuning op diverse gebieden vanuit SWV;
- Verrijking. Instructie en verwerking van Rekentijger, Pluswerk van verschillende methodes en Briljant (verrijkende opdrachten en materialen die diverse vaardigheden trainen);
- Inzet van onderwijsassistenten voor zowel ondersteuning als verrijking.
Wij zijn een inclusieve school, dit betekent dat ieder kind welkom is. Wij zullen samen met ouders en kinderen op zoek gaan naar de mogelijkheden die er zijn om ieder kind de ondersteuning te bieden die hij of zij nodig heeft.
Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning
OBS De Ammers wil zoveel mogelijk afstemmen op de onderwijsbehoeften van de leerlingen, dit betekent dat er gedifferentieerd kan worden in aanbod of tempo. Daarbij willen we leerlingen zoveel mogelijk tegemoet gaan komen in verschillende werkvormen, zodat kinderen niet alleen zelf hoeven te leren maar ook van -en met elkaar leren. Dit gaan we doen we door gebruik te maken van coöperatieve leerstrategieën. Door deze inzet stimuleren we niet alleen de cognitieve ontwikkeling, maar ook de sociaal-emotionele ontwikkeling. Ook ontwikkelen we ons in leerlingen inzicht geven in hun ontwikkeling: in wat ze al kunnen en wat ze nog kunnen leren. Zo weten leerlingen waar ze staan in hun ontwikkeling en wordt de intrinsieke motivatie gestimuleerd.
Verder heeft de school via het samenwerkingsverband toegang tot diverse experts op diverse gebieden die de school en de leerlingen kunnen ondersteunen.
We organiseren activiteiten samen met de peuterspeelzaal om zo de verbinding met elkaar te vinden en behouden. Verder organiseren we als school een aantal keer per jaar peuterochtenden waarbij we 2 en 3 jarigen uitnodigen om sfeer te komen proeven op OBS de Ammers samen met hun ouder(s) of verzorger(s).