Wat is de klachtenregeling?
Ben je tevreden en enthousiast over IKC Borgman Oosterpark? Vertel het ons en vertel het verder! Ben je ontevreden of heb je een klacht? Vertel het ons! Onder dit motto bevorderen we de contacten tussen ouder(s)/verzorgers(s), teamleden, begeleiders, onderwijsondersteuners en commissieleden. Overal waar gewerkt wordt zijn wel eens misverstanden en worden fouten gemaakt, dat is op ons IKC niet anders. Je bent van harte welkom om dergelijke punten te bespreken. Samen streven we naar een goede oplossing. Wanneer we er niet uitkomen, bespreken we wie ingeschakeld moet worden om een oplossing te realiseren. Hieronder wordt toegelicht hoe en waar je klachten of opmerkingen kunt aangeven, zodat deze op de juiste plek terecht komen en gezamenlijk actie ondernomen kan worden.
Richtlijnen Stichting Openbaar Onderwijs Groningen Ouder(s)/verzorger(s) of personeelsleden van de school kunnen een klacht indienen over gedragingen en beslissingen van het schoolbestuur en personeel van de school. De mogelijkheid om een klacht in te dienen is gebaseerd op de klachtenregeling van OOG.
We hanteren het volgende stappenplan:
Stap 1 - Klacht bespreken met de betrokken persoon/mentor.
Stap 2 - Als stap 1 niet naar tevredenheid wordt opgepakt: klacht bespreken met de unitcoördinator.
Stap 3 - Als stap 2 niet naar tevredenheid wordt opgepakt: klacht bespreken met de directeur.
Stap 4 - Als stap 3 niet naar tevredenheid wordt opgepakt, klacht bespreken met schoolbestuur.
Stap 5 - Als stap 4 niet naar tevredenheid wordt opgepakt, klacht voorleggen aan de (landelijke) Klachtencommissie.
Voor informatie over de klachtenprocedure kun je terecht bij de directeur. Als het overleg op school geen oplossing biedt, kun je een klacht indienen bij de klachtenfunctionaris van het College van Bestuur van OOG; Golan Ephrati 06-82893932 of klachten@o2g2.nl Mocht deze stap nog niet tot een bevredigende oplossing leiden, dan kan formeel een klacht ingediend worden bij de Landelijke Klachtencommissie.
De stichting Openbaar Onderwijs Groningen is aangesloten bij de Stichting Onderwijsgeschillen, postbus 85191, 3508 AD Utrecht. Voor klachten over seksuele intimidatie neemt u contact op met één van de vertrouwensartsen van de GGD (050-367 4000) of met de vertrouwensinspecteur (0900-111 3 111).