Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Afhankelijk van het aantal leerlingen per groep bekijken we jaarlijks welke groepen gevormd gaan worden. In het schooljaar 2023/2024 hebben wij de volgende (combinatie)groepen:
- groep 1/2
- groep 3/4 (op ma & di splitsen we deze groep).
- groep 5/6 (op wo & do splitsen we deze groep tijdens de instructielessen van spelling en rekenen).
- groep 7/8 (op wo splitsen we deze groep tijdens de instructielessen van spelling en rekenen).
Kleuters leren voornamelijk tijdens spel. Er wordt veelal gewerkt vanuit thema's die aansluiten bij de belevingswereld van jonge kinderen. Binnen de thema's wordt uitgebreid aandacht besteed aan de taal- en rekenontwikkeling. Ook de motorische, sociaal-emotionele en kunstzinnige ontwikkeling komen aan bod.
In de groepen 3 t/m 8 besteden we dagelijks tijd aan de kernvakken zoals: (begrijpend) lezen, taal en rekenen. Gemiddeld besteden we aan elk kernvak een uur per dag. Naast het aanbod op de kernvakken besteden we ook aandacht aan onze identiteit (o.a. Bijbelverhalen), sociale vaardigheden, wereld-oriënterende vakken, beweging, Engels, creatieve vakken en muziek.
Verreweg de meeste kinderen kunnen we bij ons op school een passende plek bieden. Soms hebben kinderen extra ondersteuning en zorg nodig. We bekijken zorgvuldig per leerling hoe en of we deze ondersteuning kunnen bieden.
Het team van de Rehoboth heeft kennis en expertise met:
- slechthorende leerlingen
- leerlingen met TOS
- matige gedragsproblemen
- dyslexie
- hoogbegaafdheid
- rekenproblematiek
Daarnaast zijn er onderwijsassistenten aanwezig om de leerkrachten te ondersteunen in de leerlingenzorg. Er kunnen diverse arrangementen aangevraagd worden om leerlingen en/of leerkrachten extra ondersteuning te bieden.
Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning
Om alle leerlingen nog beter te kunnen begeleiden willen we graag dat een leerkracht de opleiding gaat volgen tot taalcoördinator. Op deze manier willen we graag inhoudelijke deskundigheid in huis halen op het gebied van taalonderwijs.
Daarnaast willen we een interne plusgroep gaan opzetten om meer- en hoogbegaafde leerlingen voldoende uitdaging te kunnen bieden.
Wij volgen de ontwikkeling van de kinderen op het gebied van taal, rekenen, motoriek en spel door middel van het leerlingvolgysteem 'Leerlijnen jonge kind' in ParnasSys, waarbij er gewerkt wordt aan doelen die de brede ontwikkeling van kinderen stimuleren. Voor het stimuleren van de sociaal-emotionele ontwikkeling maken wij gebruik van de Kanjertraining.